2011. december. 01. 08:34 hvg.hu Utolsó frissítés: 2011. december. 01. 08:55 Itthon

Szijjártó elmondja, miért nem Matolcsy megy az IMF-hez

A miniszterelnök szóvivője szerint a kormányzati munkamegosztásnak köszönhető, hogy Fellegi Tamás vezeti az IMF-delegációt.

Nincs szó arról, hogy megrendült volna a bizalom Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter iránt – jelentette ki Szijjártó Péter, a miniszterelnök szóvivője az m1 Ma reggel című műsorában. Mint mondta: az IMF-fel való tárgyalódelegációnak tagja Pleschinger Gyula, a Nemzetgazdasági Minisztérium adó- és pénzügyi államtitkára, ilyen módon a Matolcsy vezette tárca is képviseltetve van.

A magyar gazdaság új fázisba, a növekedés fázisába lépett, külső gazdasági okok miatt szükség van a magyar gazdaságnak külső biztosításra, ezek a kérdések pedig a kormány munkamegosztása szerint a Fellegi Tamás vezette nemzeti fejlesztési tárcához tartoznak - jelentette ki.

Az Economist legutóbbi helyzetértékelése kapcsán Szijjártó leszögezte: a magyar gazdaság alapjai erősek. Az is világos ugyanakkor, hogy komoly kockázatokkal kell számolni, az eurózóna tagállamai – Németország, Nagy-Britannia – folyamatosan lefelé korrigálják a növekedési előrejelzésüket. Ehhez nekünk is alkalmazkodni kell – tette hozzá.

Arra a kérdésre, hogy a mikor korrigálják a jövő évi költségvetés számait, azt válaszolta: ez sokkal komolyabb kérdés, minthogy belemenjünk találgatásba, számháborúba. Ha a végleges német adat rendelkezésre áll, a nemzetgazdasági miniszter megteszi a javaslatát a kormánynak.

A kormányfő szóvivője beszélt arról is, hogy megállapodtak Gaskó Istvánnal, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnökével, miszerint a MÁV Cargo privatizációs bevételeiből részesülnek a vasúti dolgozók is. Ezt azzal indokolta, hogy 2005-2007 között kiszervezték a vasúttársaság tevékenységeit, ebben a munkában a vasutasok többletmunkáját kérte a kormány, amibe ők bele is mentek.

Az ezért járó többletjuttatásokat a privatizációs bevételből ígérte fedezni a kormány. Ezért – mint Szijjártó elmondta – jogosnak és reálisnak tartják a vasutasok követelését, ezt még ellenzékben nyilvánvalóvá tették, kormányra kerülve pedig tárgyalásokat kezdtek velük, és mostanra állapodtak meg.

Leszögezte: hiba volt a MÁV Cargo eladása, mert az nemzetstratégiai érdekeket sértett. Hangsúlyozta: lesz még teherszállító cége a MÁV-nak. Nehéz úgy elképzelni a nyakig eladósodott MÁV rendbetételét, hogy nincs nyereséges üzletága, márpedig a MÁV Cargo ilyen volt.

Hirdetés