BKV: jól vizsgázott a MAN-busz
A BKV március 23-án állította forgalomba a 18 méteres, ötajtós MAN-buszt, amit 9 hónapig teszteltek. A cég szerint sikeres volt a tesztelés.
A MAN Lion’s City GL típusú, 18,75 méteres, a BKV-s arculat kékjére fényezett, légkondicionált, csuklós autóbusz tesztüzeme március 23-tól zajlott a 86-os járat útvonalán.
Az öt ajtóval rendelkező autóbusz hazai viszonylatban még szokatlan volt, de intelligens megoldásaival – mint például a becsípődés gátló és a mozgásérzékelő – hatékonyan segítette a gyorsabb utasáramlást. Az eddig csak a villamosokon megvalósult automatikus nyitás-zárás funkció segítségével az utasok is működtethették az ajtókat. A tesztidőszak kezdetén az ajtók automatikus működtető rendszere állt a középpontban, ugyanis a csúcsidőben tömött járaton képtelenség volt betartatni, hogy ne álljon utas az ajtók előtti sárga csíkozással jelölt területre. A fényfüggöny viszont így biztonsági okok miatt nem engedte becsukódni az ajtót, leállította a már elindított ajtózárási folyamatot is, ezért az autóbusz hosszú percekig rostokolt a megállókban. Az MAN szakemberei gyorsan reagáltak: egy nappal később már az autóbuszvezető vezérelte az ajtók záródását, és a probléma gyorsan megoldódott.
A fedélzeti számítógép önállóan kommunikál a központtal: adatokat küld a jármű pozíciójáról, az esetleges hibajelzésekről, valamint az utaslétszámról. A rendszer arra is képes, hogy megkülönböztesse az embereket a tárgyaktól, pontossága pedig kiemelkedő: 96,9 %.
A vészhelyzeti adattovábbításra is képes motortéri tűzoltó-berendezés a tűzszimulációs tesztelés során problémamentesen működött. Az autóbusz karbantartási igénye minimális volt, az első 6 hónap alatt 98,5 %-os volt a rendelkezésre állás.
Az utasok elsősorban a jármű tisztaságát, valamint az ülések kényelmét és megfelelő számát emelték ki, de jobbnak ítélték az utastér hőmérsékletét és zajszintjét is. Az új autóbuszon alkalmazott fejlesztéseket az utasok 88%-a minősítette jónak vagy nagyon jónak.