Itthon MTI 2011. október. 19. 17:57

Metrókocsik: az NKH hiánypótlásra szólította fel az Alstomot

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) hiánypótlásra szólította fel a budapesti 2-es metróvonalra szánt új Metropolis szerelvények gyártóját, a francia Alstomot.

A Népszabadság előző nap írt arról, hogy az NKH bizonyos iratok pótlását kérte az Alstomtól a jármű módosításával kapcsolatban. Az NKH által az MTI-nek küldött válaszban az áll: a fékrendszer műszaki biztonsági egyenértékűségét szakértők bevonásával vizsgálják, a vasúti jármű teljes körű dokumentációjával kapcsolatban viszont hiánypótlást kértek, mert az elvégzett módosításokkal kapcsolatban további adatok szükségesek a vizsgálatok elvégzésére.

Emlékeztettek, hogy az Alstom két kérelmet nyújtott be, az egyik a jármű típusengedélye, a másik pedig a fékrendszerrel kapcsolatos magyar szabályok alóli felmentés kérelme. Utóbbiról novemberben, a típusegedélyről pedig a kért iratok beérkezése után születhet döntés - írta az NKH, hozzátéve: az Alstom már megkezdte a hiánypótlást.

Közölték továbbá, hogy a típusengedély kiadásával kapcsolatban figyelembe veszik az Alstom és a BKV közötti megállapodást, és a lehető legrövidebb időn belül eljárnak. A vasúti közlekedésről szóló törvény szerint a derogációs, illetve a típusengedélyezési eljárás ügyintézési határideje hat hónap.

Alstom metrókocsik összeszerelő üzeme Amsterdamban
MTI / PAP

Az Alstom augusztus 17-én juttatta el két kérelmét az NKH-hoz, miután megállapodott a fővárossal a régi szerződés módosításokkal elfogadott újbóli érvénybe léptetéséről. Ennek értelmében az Alstomnak a szerződés újbóli életbelépésétől (augusztus 15.) számított 300 napon belül meg kell szereznie a végleges típusengedélyt a 2-es metróvonal szerelvényeire, és 330 napon belül le kell szállítania az első szerelvényt Budapestre.

A gyártó augusztus közepén jelezte, hogy módosítottak a korábban kifogásolt fékrendszeren. Bizonyos részei viszont továbbra is eltérnek a magyar szabályoktól, az Alstom ezért nyújtotta be derogációs kérelmét.

Az Alstom és a BKV 2006-ban kötött szerződést a 2-es és 4-es metró vonalára szállítandó szerelvények legyártására. Ezt tavaly októberben nem teljesítés miatt felbontották, majd miután Tarlós István főpolgármester, és Patrick Kron, az Alstom-csoport elnök-vezérigazgatója megállapodtak annak módosításáról, idén augusztus 15-én hatályba lépett a megváltoztatott szerződés.

A kontraktust a BKV azért mondta fel tavaly október 20-án, mert az Alstom nem tudta határidőre megszerezni a 2-es vonalra szánt szerelvények végleges típusengedélyét, többek között azért, mert a NKH nem látta bizonyítottnak, hogy a francia gyártó fékrendszere azonos műszaki és biztonsági szintet képvisel, mintha azt a magyar előírások szerint építették volna.

Hirdetés
Itthon Bábel Vilmos 2025. január. 07. 14:32

„Azt mondta, el kellene mennem Indiába” – Orbán ájurvédikus gyógyító ismerőse Keralába közvetít ki magyar betegeket

Orbán Viktor egy indiai származású, Magyarországon élő ájurvédikus gyógyító oldalán tűnt fel az indiai Kerala államban, akiről azt mondja, ismeri, de azt már nem árulja el, honnan. Orbán azt is mondta: nem egészségügyi kezelés miatt utazott ki. Nem messze onnan, ahol a miniszterelnök nyaral, van egy ájurvédikus klinika, ahova az indiai ismerőse Magyarországról közvetít betegeket kezelésre. Felhívtuk a klinikát, és beszéltünk valakivel, akit a gyógyító oda közvetített volna kezelésre.