Légiharc gyakorlása közben hibásodott meg a Magyar Honvédség egyik Gripenje. A június 2-án kialakult vészhelyzetet a gép tapasztalt vadászpilótája példásan oldotta meg, a gépet épségben visszavitte a légibázisra.
A Magyar Honvédség JAS 39 Gripenje párban szállt fel június 2-án kora délután a kecskeméti bázisról, hogy az észak-magyarországi gyakorló légtérben végrehajtsa kiképzési feladatát. A párban repülő pilóták légiharcot gyakoroltak, mikor - délután 2 óra körül, 5-6 ezer méteres magasságban - Molnár őrnagy gépén meghibásodást jeleztek a műszerek.
A hibajelző panelen felvillanó, hanggal kísért jelzések szerint a vadászbombázó hajtóművezérlő-elektronikája mondta fel a szolgálatot. Az eset bekövetkeztekor óránkénti 500 kilométeres sebességgel száguldó gép automatikája bekapcsolta a vészhelyzeti rendszert. A vadászbombázó hajtóművén leállt az utánégető, ezáltal a sebessége drasztikusan csökkent.
A kiképzési feladatot megszakították a pilóták, s jelezték a vészhelyzetet a vadászirányításnak. A 35 éves, Gripennel 4 éve repülő tapasztalt vadászpilóta a HavariaPressnek elmondta, a korlátozott teljesítményen üzemelő gépével a légibázis felé fordult, s társával és a légi irányítókkal folyamatos kapcsolatot tartva, visszavitte a meghibásodott Gripent Kecskemétre.
A másik gép pilótája végig kísérte a meghibásodott géppel repülő őrnagyot, mindketten épségben landoltak a bázison. Hende Csaba honvédelmi miniszter a Hazáért kitüntetésben részesítette a bátran helytálló vadászpilótát.