2011. augusztus. 15. 06:30 MTI/Magyar Nemzet Utolsó frissítés: 2011. augusztus. 15. 07:19 Itthon

Már Erőss Zsolt is a Fidesz-frakcióhoz fordult

Erőss Zsolt és Kollár Lajos, a Magyarok a világ nyolcezresein expedíciósorozat alapítói szeretnék elérni, hogy helyezzék hatályon kívül azt a jogszabályt, amely 2007-től az extrém sport közben sérülést szenvedőktől megvonja az egészségügyi ellátás társadalombiztosítási finanszírozását – írta a Magyar Nemzet hétfőn. A hegymászók ennek érdekében az egészségügyi kormányzathoz és a Fidesz-frakcióhoz fordulnak.

Erőss Zsolt és Kollár Lajos, a Magyarok a világ nyolcezresein expedíciósorozat alapítói el akarják érni, hogy helyezzék hatályon kívül azt a jogszabályt, amely 2007-től az extrém sport közben sérülést szenvedőktől megvonja az egészségügyi ellátás társadalombiztosítási finanszírozását – olvasható a Magyar Nemzetben.

A Molnár Lajos (SZDSZ) egészségügyi miniszter idején hozott rendelkezés azt jelenti, hogy ha valaki például barlangászat, magashegyi expedíció közben balesetet szenved, akkor neki kizárólag a mentés és a sürgősségi ellátás jár ingyen, az egyéb beavatkozások – műtétek, rehabilitációs szolgáltatások – árát saját zsebből vagy külön biztosításból kell fedeznie – írta a lap.

A két hegymászó a Magyar Nemzetnek elfogadhatatlannak nevezte, hogy a jogszabály az aktív életet élő embereket bünteti, miközben a legsúlyosabb népegészségügyi problémák kialakulásában éppen a mozgásszegény, egészségtelen életmód játszik fontos szerepet. Szerintük csak akkor lenne indokolt büntetni bizonyos sportokat, ha minden egyéb emberi tevékenységnek – így a passzivitásnak, az egészségtelen táplálkozásnak, káros szenvedélyeknek – is meghatároznák a kockázatát, és eszerint vetnék ki az adókat – írta a lap.

 

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.