Megérkezett Budapestre a tizenhárom használt autóbusz Hollandiából. A már forgalomban lévő csuklós Van Hoolok „kistestvérei” hamarosan forgalomba állhatnak a fővárosi utakon - közölte a Budapesti Közlekedési Központ.
A budapesti közösségi közlekedésben szolgálatot teljesítő autóbuszok többsége már elérte, vagy meg is haladta a gyártáskor tervezett élettartamát. Az 1365 darabos autóbusz-állomány közel felét még a 30 évvel ezelőtti műszaki színvonalat képviselő Ikarus 200-as járműcsalád adja, amely az akadálymentesség követelményét sem teljesíti.
Az öreg Ikarusok esedékes felújítása helyett – a buszpark nagyarányú új járművekre történő cseréjét célzó program megindításával párhuzamosan – használt járművek beszerzésére indítottak pályázatot. A buszpark cseréjének beindításával sem lehet azonnal lecserélni az összes öreg járművet, felújításuknál azonban gazdaságosabb és környezetbarátabb az alacsonypadlós, fiatalabb használt járművek beszerzése, ráadásul az alacsonypadlós járművek a szolgáltatás színvonalát is növelik – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A BKV még 2009-ben állította forgalomba a Brüsszelben használt, majd ott forgalomból kivont alacsonypadlós Van Hool buszait. A csuklós kocsikkal szerzett jó tapasztalatok és az öreg budapesti autóbuszpark frissítése okán döntött a főváros a szóló autóbuszok beszerzéséről.
A járművek nemrégiben érkeztek a fővárosba, ahol „magyarosításon” esnek át. A kocsik részben új ablakokat, zárt vezetőfülkét és klímaberendezést kapnak. A kocsikat – ellentétben a csuklós változatokkal – a budapesti flottaszínre is átfényezik. A tizenhárom autóbusz várhatóan novemberben állhat forgalomba, és a csuklósokhoz hasonlóan a Dél-Pesti Garázs üzemelteti majd őket. Várhatóan olyan vonalakon állhatnak az utazók rendelkezésére, ahol eddig nem volt alacsonypadlós szolgáltatás. Ilyen többek között a 93-as, a 99-es, a 119-es busz vonala vagy éppen a 166, 166A és 266-os autóbuszcsalád útvonala.
Van Hool kisokos |
A Van Hool A300 típust 1991-től gyártották. A 11,9 méter hosszú, kéttengelyes szóló autóbusz a Benelux-államokban rendkívül elterjedt, számos autóbuszos társaság használja őket a mai napig. A Budapestre kerülő kocsik háromajtós, alacsonypadlós kivitelűek. A buszokon 26 ülő és 72 álló utast tudnak szállítani. A járműveket az Ikarus 435-ösökből ismert DAF-motorok újabb változata, egy DAF RS 160 M típusú, 160 kW teljesítményű, azaz 218 lóerős, Euro 2 besorolású erőforrás hajtja. |