A KÖZGÉP verzégigazgatója lett a Zsolnay igazgatóságának elnöke
Az új tulajdonosi struktúrának megfelelő igazgatósági és felügyelő bizottsági tagokat választott a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. közgyűlése. A cég Igazgatóságának döntése szerint a testület új elnöke Németh Miklós lett - tudta meg a hvg.hu.
Németh Miklós, a KÖZGÉP Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. vezérigazgatója lett a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. Igazgatóságának elnöke. A KÖZGÉP a Manufaktúra-Befektető Kft.-n keresztül május végén szerezte meg a porcelángyár 49%-os részvényhányadát illetve a menedzsmentjogokat biztosító szavazatelsőbbségi részvényeket, a Zsolnay vezetését pedig most alakították át a tulajdonosi struktúra változásának megfelelően. A cég menedzsmentje nem változik, a vezérigazgató továbbra is Péterné Marosy Katalin marad.
A porcelánmanufaktúra közgyűlésén a részvényesek egyhangú döntésével az Igazgatóságba három új tagot választottak: Németh Miklóst, Zsigri Ferencet és Mihácsi Jánost. A Felügyelő Bizottság új tagja Bachmann Bálint lett.
A testületek tagjainak harmadát továbbra is a Pécs Holding adja, az új tisztségviselők mandátuma a régi tagok megbízásához igazodva 2015. szeptember 1-ig tart. Az Igazgatóság és a Felügyelő Bizottság továbbra is javadalmazás nélkül látja el feladatait.
Mint ismeretes, májusban, az utolsó pillanatban megemelt keretösszegnek köszönhetően nyerhetett el egy megbízást a Közgép. Így 24 milliárddal drágább a beruházás. A nol.hu akkor azt írta, egyeduralkodóvá vált a vasútépítésben a Közgép: a Simicska Lajoshoz köthető, a Fidesz-érában megbízásokkal gazdagon ellátott mélyépítő cég 100 milliárd forintos megrendeléssel erősített a Szajol–Püspökladány-vasútvonalon. Az állami fejlesztések sorára szerződtetett cég konzorciumainak újabb győzelme elképzelhetetlen lett volna a beruházás költségkeretének kormányzati emelése és a versenytársak kizárása nélkül.
Nem mindennapi előzménye volt annak, hogy végül a Közgép Zrt. és szövetségesei kezdhetnek munkához a Szajol–Püspökladány-vasútvonalon. Orbán Viktor kormányfő saját kezűleg szentesítette a határozatot, amellyel a döntő hányadában brüsszeli forrásból finanszírozott beruházásra fordítható keretösszeget 24,3 milliárd forinttal megemelték. Alig pár nappal később pedig a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. máris a Közgép két konzorciumának adta a vasútvonal szakaszainak építését. Az év elején kiírt verseny pénteken kihirdetett eredménye azonban az érdekeltek szerint bundagyanús.