Használt trolikat vásárolt a BKV, de nem állhatnak forgalomba, mert egy jogszabály módosításakor kifelejtették a közlekedési eszközök felsorolásából a járműtípust. A most vásárolt trolik darabja 10 millió forintba került. A minisztérium és a hatóság egyeztet, hogy elhárítsák az akadályt.
Gumikerekes vonat, vagy kötött pályán haladó busz? Korábban egy jogszabály a vasúti járművek között említette a városi elektromos buszokat, így a trolik ez alapján kaphattak üzembe helyezési, majd forgalmi engedélyt. Időközben azonban az uniós jogszabályokhoz igazították a magyar vasúti előírásokat és kivették ebből a körből a trolit, ugyanakkor elfelejtették besorolni a közúti járművek körébe.
Komócsin Zoltán, Budapesti Műszaki Egyetem közlekedésmérnöke az MTV Híradójának elmondta, hogy pillanatnyilag nincsen szabályozás a trolibuszokra. Ez azt jelenti, hogy ha megpróbálják levizsgáztatni, akkor a közutasok azt mondják, hogy ez nem közúti jármű, hiszen a vasúti szabályzatban volt benne, a vasutasok pedig azt mondják, hogy nincs benne a vasúti szabályzatban, ők nem vizsgáztathatják le.
A BKV összesen 12 db használt trolit vásárolt Németországból, darabonként 10 millió forintért. Legalább 10 millió forintba kerül majd az egyébként 17 és fél éves átlagéletkorú MAN trolik felújítása is. A BKV azért választotta ezt a megoldást, mert az elöregedett budapesti trolik korszerűsítése is legalább 20-30 millió forintot kellene költeni, egy új korszerű Solaris kocsi pedig 100 millió forint. A német buszok közül egyelőre kettőt hoztak, a többi várhatóan 2012 nyaráig érkezik meg.
