Itthon HVG 2011. július. 13. 19:07

Harc a Balaton-partért: csatát nyertek a badacsonytomajiak

Az SCD Grouppal folytatott küzdelemben a badacsonytomajiak csatát nyertek, de háborút nem - írja a HVG.

A forró júliusi napon már reggel kéttucatnyi gyerek és felnőtt várta strandfelszerelésekkel és lakatvágásra alkalmas eszközzel a hatósági tanúkat, hogy megnyithassák a badacsonyörsi kemping kapuját. Valaki már önhatalmúlag is megtette ezt korábban – ellene feljelentést tett a tulajdonos –, de ez alkalommal hatósági végrehajtás keretében eshettek a lakatnak.

Nem kis diadallal vették birtokba az annak idején privatizációval az SCD Grouphoz került, június elején lezárt régi fürdőhelyet, amely Badacsonytomaj ezen településrészének egyetlen, a tó megközelítésére alkalmas része. A harmadik éve folyó vitában a helyiek, túl útlezáráson és parlament előtti tüntetésen, csatát nyertek, de háborút nem.

A helyi civil egyesület elnöke szerint viszont nemcsak a szerzett joguk és egy 2009-es megállapodás értelmében jogszerű a parthasználatuk, hanem a  figyelembe nem vett Balaton-törvény miatt is. Ők nem látnak garanciát sem arra, hogy kapnak majd támogatást az új fürdőhely fejlesztésére, sem arra, hogy a felajánlott terület előtti nádas védettségéről lemond az illetékes nemzeti park. Ezért ragaszkodnak a 2009-es megállapodáshoz, amiben a fejlesztő cég vállalta, hogy az átadni kívánt területen „a kulturált pihenés és fürdés feltételeit a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően és a korábban a kempingterületen működő vízhez jutási lehetőséggel azonos módon biztosítja”.

További részleteket az e heti HVG-ben olvashatnak.

Hirdetés
hvg360 Dobszay János 2025. április. 17. 19:30

Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt

Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.