Fellegi szerint a közlekedési hatóság Alstom-ügyben szakmai döntést hoz
Fellegi Tamás biztos abban, hogy a független Nemzeti Közlekedési Hatóság a jogszabályi kötelezettségeit, a szakmai követelményeket és mindenek előtt az utazók biztonságát tartja szem előtt eljárásaiban, döntéseit ezek alapján hozza.
A nemzeti fejlesztési miniszter az Alstom-ügy kapcsán az MTI-nek csütörtökön nyilatkozva annyit mondott még: kizártnak tartja, hogy a hatósági eljárást bárki sajtónyilatkozatokkal befolyásolni tudná, és ezt nem is tartaná helyesnek.
Közölte: a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnökétől azt a tájékoztatást kapta, hogy az Alstom-ügyben született, az engedélyek kiadását elutasító korábbi határozatok pontosan és részletesen rögzítenek minden kritériumot, amit a kérdéses metrókocsik forgalomba helyezhetőségéhez a gyártónak teljesítenie kell. A miniszter feltételezése szerint erről már tárgyaltak is a főváros és a francia cég vezetői, hiszen szerződéses viszonyban, jogvitában ők állnak egymással. Személyes véleményét hangsúlyozva Fellegi Tamás kiemelte: a metrókocsikat kell megfeleltetni a követelményeknek, nem pedig az utasok védelmét szolgáló követelményeket kell a metrókocsikhoz szabni.
Tarlós István (Fidesz-KDNP) főpolgármester szerdán azt közölte: ma már nem a főváros és az Alstom között folyik a vita a metrókocsikról, hanem a francia cég és a magyar közlekedési hatóság között. Hozzátette: az Alstom és a Nemzeti Közlekedési Hatóság között tartó, (a vasúthatósági engedélyről szóló) "meccsnek" el kell dőlnie, ám ez nem a fővároson múlik. Jelezte azonban, hogy ezen múlhat a beruházás európai uniós támogatása. Elmondta, egyetlen pontban bizonytalan még a megállapodás a francia cég és a főváros között, ez pedig a hatósági engedély ügye, amelyben a fővárosnak nincsen szerepe.
Tarlós István úgy fogalmazott: "abban nincs megoldás, hogy mi az ördög legyen a hatósági engedéllyel". A főváros nem avatkozik a hatóság munkájába, és nem is minősíti azt - tette hozzá -, de mint mondta, "a nyolc hónapos hallgatáson változtatni kell".