2011. június. 28. 15:07 HavariaPress Utolsó frissítés: 2011. június. 28. 14:58 Itthon

Tízmilliót fizethet a Lidl a megtévesztő szlogenek miatt

Tízmillió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-re, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt.

A cég akciós kiadványaiban a "6 éve a legjobb árak", illetve a "2011-ben is a legjobb árakkal várjuk Önöket!" szlogent alkalmazta, ami kizárólag az üzletlánc saját üzleteiben kapható termékek áraira vonatkozott és nem hozható összefüggésbe a versenytársak termékeinek áraival. Ezzel szemben a reklámújságok semmilyen olyan kitételt, utalást nem tartalmaztak, amely szerint a szlogen azt jelentené, hogy a szórólapban szereplő termékeket a Lidl saját áraihoz képest a legjobb áron vásárolhatják meg a fogyasztók az akció időtartama alatt.

A "legjobb árak" közlés üzenete egyértelműen arra utalt, hogy a vállalkozás valamennyi versenytársához képes a legalacsonyabb árakat alkalmazza. A vállalkozás továbbá 2010. december 30. és 2011. január 5. között akciós kiadványában a "2011-ben is a legjobb árakkal várjuk Önöket!" szlogent szerepeltette, s ezzel arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy 2011-ben a Lidl Kft. alkalmazza a legjobb, legkedvezőbb árakat. A GVH a jogsértés elkövetéséért tízmillió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.