A hvg.hu-nak a Tesco volt beszállítói elpanaszolták, hogy az áruház például azzal zsigereli ki a beszállítókat, hogy fél-egy éven belül lecseréli a partnereket. Mint mondták, a beszállítói körbe elég nehéz bekerülni – persze csak akkor, ha nincs ismerős – mert ez esetben mindenről igazolásokat kell szerezniük. Aki pedig bekerül, az rendszeresen irreálisan alacsony áron adhatja el a termékét, ráadásul sok esetben "palira" is veszik őket.
A Tesco volt beszállítói a hvg.hu-nak elmondták, az áruház a beszállítókat például azzal zsigereli ki, hogy fél-egy éven belül lecseréli a partnereket. Mint mondták, a beszállítói körbe elég nehéz bekerülni – persze csak akkor, ha nincs ismerős – mert ez esetben mindenről igazolásokat kell szerezniük. Aki pedig bekerül, az rendszeresen irreálisan alacsony áron adhatja el a termékét. A beszállítók nem csak az alacsony felvásárlási árra panaszkodtak, hanem arra is, hogy tulajdonképpen „palira” veszik őket. Sok esetben megrendelik a nagy mennyiségű árut, leszállítják azt, de ha közben az áruháznak nincs elegendő forgalma, akkor mindenféle kifogást talál arra, hogy ne vegye át, sőt még kötbért is fizettetnek velük és plusz a büntetések alkalmával a felelősséget is rájuk hárítják. Továbbá arról is panaszkodtak, hogy a különféle kifogások miatt annak az összegnek a tördekékét kapják meg, amiben megállapodtak. A rossz áruk pedig a legtöbb esetben úgy kerülnek a rendszerbe, hogy az árut beszerzők – amelyik érdekelt ebben – szemet hunynak ezek felett, az egész folyamat felett meg pláne.
Egyesek úgy látják, nem csak az áru polcokra és pultokba kerülésével vannak gondok, hanem azok kipakolásával is - ez elsősorban az élelmiszer termékeknél jelent problémát. Mások szerint például a zöldség-gyümölcs részlegnél azért találkozunk sokszor silány árukkal, mert a friss árut állandóan a régire pakolják. Egyesek meggyőződése, hogy ez lehetett az oka, a korábbi botrányt kavaró, tavaly lejárt szavatosságú kakaónál is.
A Tesco állítása szerint terméktípustól függően sokféle ellenőrzési folyamat van érvényben a rendszerükben, csupán általánosságban elmondták, hogy a hatályos magyar jogszabályoknak és a saját, belső minőségbiztosítási előírásainknak kell megfelelniük az általuk forgalmazott termékeknek, ám arról, hogy mik ezek az előírások, ellenőrzési módszerek, bővebb tájékoztatást nem adtak.
Mint azt a mai Magyar Nemzet közölte: az érintett áruházak Békéscsabán, Cegléden, Tahitótfaluban, Budapesten, Miskolcon, Szarvason és Egerben - ott két helyen is - vannak.
A hivatal még májusban tartott országos ellenőrzést a multinacionális vállalatnál, és azért nem árulták el mostanáig ennek eredményét, mert a Tescónak egy hónapja volt fellebbezni. A szabálytalanságok között szerepeltek még a raktárak, öltözők, hulladéktárolók higiéniai hiányosságai, illetve lejárt és jelöletlen élelmiszertermékek forgalmazása - olvasható a Magyar Nemzetben.