A magyar vasút továbbra is biztonságos, és alaptalanok a médiában megjelent feltételezések, amelyek szerint Magyarországon évente húsz-harminc alkalommal kerülnek veszélybe az utasok - közölte a MÁV Zrt. hétfőn.
A vasúttársaság közleményében hangsúlyozza: a MÁV Európa egyik legbiztonságosabb vasúttársasága a professzionális üzemirányításnak és az alkalmazott biztonsági előírásoknak köszönhetően.
Hackl Mónika, a MÁV Zrt. kommunikációs vezetője hangsúlyozta: az utóbbi években a közlekedő vonatok baleseteinél az utasok esetében közvetlen életveszély egyetlen esetben sem állt fenn, a közúti és a vasúti kereszteződésekben bekövetkezett baleseteknél pedig a gépjármű vezetője volt a hibás. A MÁV a hálózatán működő biztosítóberendezéseket folyamatosan üzemkész, működőképes állapotban tartja - közölte a vasúttársaság, hozzátéve, hogy a biztosítóberendezések kiegészítik, támogatják a vonatforgalom lebonyolítását, szavatolják a biztonságos vonatközlekedést, és normál üzemi körülmények között segítségükkel előzhető meg az összeütközés, a kisiklás, vagy a gázolás.
A közlekedési társaság közleményében rámutat arra is, hogy a forgalmi szabályok maradéktalan betartása mellett a biztosítóberendezések meghibásodása esetén sem következhet be vasúti baleset. A biztosítóberendezések meghibásodásának eseteire a MÁV a dolgozókat rendszeresen képzi, illetve vizsgáztatja ezekből az ismeretekből. Amennyiben műszaki meghibásodás, emberi mulasztás miatt üzembiztonságot érintő esemény következik be, haladéktalanul belső vizsgálat indul, amelyet indokolt esetben más hatóságok és szervezetek vizsgálatai egészíthetnek ki.
A rendőrség értesítése és bevonása "alapesetben" csak a személyi sérülésekkel járó esetekben kötelező, de a MÁV vezetése azt tervezi, hogy minden olyan eseménynél, amikor személyek közvetlen veszélyeztetése áll fenn, bevonja a rendőrséget is a vizsgálatba, annak érdekében, hogy minél átláthatóbb legyen a vasút működése - hangsúlyozza hétfői közleményében a MÁV Zrt.
Évente 20-30 alkalommal kerülnek életveszélyes helyzetbe az utasok
Évente 20-30 alkalommal kerülnek halálos veszélybe a MÁV utasai műszaki hiba vagy emberi mulasztás miatt - derül ki a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének hangfelvételéből.
A Blikk értesülései szerint a vasútnál uralkodó állapotokról és az elhallgatott vészhelyzetekről Túrós András, a MÁV biztonsági igazgatója beszélt szakszervezeti vezetőknek, amikor a két hete kis híján bekövetkezett tömegbaleset körülményeiről tárgyaltak.
Mint arról a lap korábban beszámolt, két gyorsvonat száguldott egymással szemben Tura és Aszód között, ugyanazon a vágányon. Csak egy kalauz lélekjelenlétén múlt, hogy elmaradt a katasztrófa, a jegyvizsgáló ugyanis figyelmeztette a másik mozdony vezetőjét.