Itthon MTI 2011. május. 27. 16:19

Szeged az M43-as elkerülő szakaszának díjmentességét kéri

Felterjesztésben kéri a szegedi önkormányzat az M43-as autópálya várost elkerülő, 16 kilométeres szakaszának díjmentessé tételét a kormánytól - erről egyhangúlag döntött pénteki ülésén a közgyűlés.

A szegedi képviselők azt kérik, hogy az M43-as autópályának a régi 5-ös út és a nagyfa-táparéti le- és felhajtó közötti 16 kilométeres szakaszát a D1 kategóriába tartozó járművek díjmentesen használhassák. A kérés értelmében többi jármű a régi 5-ös út és a 47-es főút közötti 7 kilométeres szakaszon haladhatna ingyenesen. A Békéscsaba és Baja közötti átmenő forgalom így a város belső útjai helyett az autópályát használhatná.

Az önkormányzat indoklása szerint az eddig kialakult országos gyakorlat az, hogy a nagyobb városok mellett haladó, elkerülő útként is funkcionáló pályaszakaszok - az M0-s Budapest, az M5-ös Kecskemét, az M1-es Győr, az M7-es pedig Székesfehérvár mellett – ingyenesen használhatók.

Botka László (MSZP) polgármester a vita során elmondta, hogy az M43-as autópálya április 20-i átadása előtt levélben kérte a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól az autópálya-szakasz díjmentessé tételét. Volner Pál közlekedési államtitkár válaszában közölte, a kormány nem tervezi újabb pályaszakaszok díjmentessé tételét. A tervek szerint 2013-tól megszűnik a matricás rendszer és az autósoknak útarányos díjat kell majd fizetniük.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.