Felterjesztésben kéri a szegedi önkormányzat az M43-as autópálya várost elkerülő, 16 kilométeres szakaszának díjmentessé tételét a kormánytól - erről egyhangúlag döntött pénteki ülésén a közgyűlés.
A szegedi képviselők azt kérik, hogy az M43-as autópályának a régi 5-ös út és a nagyfa-táparéti le- és felhajtó közötti 16 kilométeres szakaszát a D1 kategóriába tartozó járművek díjmentesen használhassák. A kérés értelmében többi jármű a régi 5-ös út és a 47-es főút közötti 7 kilométeres szakaszon haladhatna ingyenesen. A Békéscsaba és Baja közötti átmenő forgalom így a város belső útjai helyett az autópályát használhatná.
Az önkormányzat indoklása szerint az eddig kialakult országos gyakorlat az, hogy a nagyobb városok mellett haladó, elkerülő útként is funkcionáló pályaszakaszok - az M0-s Budapest, az M5-ös Kecskemét, az M1-es Győr, az M7-es pedig Székesfehérvár mellett – ingyenesen használhatók.
Botka László (MSZP) polgármester a vita során elmondta, hogy az M43-as autópálya április 20-i átadása előtt levélben kérte a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól az autópálya-szakasz díjmentessé tételét. Volner Pál közlekedési államtitkár válaszában közölte, a kormány nem tervezi újabb pályaszakaszok díjmentessé tételét. A tervek szerint 2013-tól megszűnik a matricás rendszer és az autósoknak útarányos díjat kell majd fizetniük.