Itthon hvg.hu 2011. május. 25. 11:14

"Ne hepciáskodjon!" – Tarlós megint kiosztotta az MSZP-t

Az elmúlt hetek sorozatos meghibásodásai miatt a BKV felülvizsgálja a 3-as metró működését – döntött a közgyűlés. A testületben éles vita alakult ki Budapest és a BKV vezetősége, illetve az MSZP frakciója közt.

A felülvizsgálat indoka, hogy az elmúlt hetekben-hónapokban a 3-as metró vonalán több szerelvény meghibásodott, nemrég egy ki is égett. A városvezetés a közelmúltban döntött arról, hogy kivon a forgalomban 43 darab, 40 évnél régebbi metrószerelvényt; ezt a döntést a BKV május 19. és 23. között végre is hajtotta.

A BKV állományában azonban összesen "154 db, lényegében lejárt szavatosságú szerelvény" közlekedik. Kocsis István, a közlekedési vállalat vezérigazgatója 111 darab, 35-40 év közötti metrókocsi általános és rendkívüli felülvizsgálatát javasolta. A városvezetés célja egy "utolérési" program kidolgozása annak érdekében, hogy ne közlekedjenek 30 évnél idősebb metrók.

MTI Fotó: Marjai János

A Tarlós István főpolgármester által jegyzett előterjesztés szerint az előző városvezetés nem tett semmit a 3-as metró szerelvényeinek cseréje érdekében. Az előterjesztés idézi Kocsis István levelét, amelyben a vezérigazgató azt írta, hogy a veszélyre, az eszközpark műszaki állapotára több esetben felhívta az előző vezetés figyelmét. Mint írja: a Demszky Gábor által vezetett főpolgármesteri kabinetülésen "éles hangon, félreérthetetlen módon jeleztem az eszközök öregedése következtében kialakuló veszélyhelyzetet, azonban segítséget a helyzet kezelésére nem kaptam, tulajdonosi intézkedés nem történt".

Az előterjesztés vitájában Havas Szófia szocialista képviselő azt kérdezte a BKV vezérigazgatójától, hogy a 40 évnél idősebb szerelvények közt miért vontak ki a forgalomból a közelmúltban felújított vonatokat is. Kocsis István azt felelte: ezek a metrók 10-11 éve lettek felújítva, s akkor is csak részlegesen, a leglényegesebb alkatrészhez, a tartóvázhoz nem nyúltak.

A főpolgármester kioktató hangnemben kérte számon a szocialistákon a korábbi ciklusok tevékenységét, Havas Szófiának azt mondta: "ne hepciáskodjon!". "Az előző városvezetésben önök tudták, hogy milyen korú szerelvények ezek, és 10-13 éven keresztül önök nyugodtan aludtak ettől" – intézte szavait a főpolgármester Andó Sándor és Bihary Gábor MSZP-s képviselőkhöz.

Somfai Ágnes LMP-s képviselő egyebek közt aziránt érdeklődött, milyen következményei lesznek annak, ha a most elhatározott audit azt mutatja ki, hogy a Budapesten futó metrók jelentős része alkalmatlan a közlekedésre. A BKV vezérigazgatójának reakciója erre a kérdésre nem adott választ. Havas Szófia jelezte: a közgyűlést eddig senki sem tájékoztatta arról, hogy a metrók veszélyesek. Mint mondta: a BKV buszai is rossz állapotban vannak, esetükben mégsem indul vizsgálat. "A mindenkori vállalatvezetés felelőssége, hogy a menedzsment a problémákat megtalálja, és azokat a képviselő-testület elé tárja" – mondta a képviselő, hozzátéve, hogy egy ilyen vizsgálathoz nem kell közgyűlési felhatalmazás, azt a BKV saját hatáskörben lefolytathatja.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.