Járattörlés esetén a Malév gondoskodik az utasok célállomásra juttatásáról - mondta Róna Márta, a magyar légitársaság kommunikációs igazgatója az MTI-nek szerdán annak kapcsán, hogy a légitársaság az izlandi tűzhányó hamufelhője miatt három reggeli járatát törölte.
A Malév szerda reggel a göteborgi, a koppenhágai és a hamburgi menetrendszerinti járatait törölte az izlandi Grimsvötn tűzhányó hamufelhője miatt; a göteborgi járat azért nem indulhatott el, mert az ottani repülőtér nem fogad, míg a koppenhágai és a hamburgi járatok esetében a kapitány ítélte meg úgy, hogy nem biztonságos a repülés.
Róna Márta hangsúlyozta: a Malév arra törekszik, hogy a járattörlések miatt az utasok a megvásárolt jegyek árát ne veszítsék el, és az utazás megszervezése ne jelentsen nekik plusz költségeket sem. A társaság kommunikációs igazgatója hozzátette: ha valamilyen más járatra, más útvonalon keresztül sikerül eljuttatni az utasokat a célállomásra, akkor az átbookolás és minden egyéb díjmentes, ha pedig a járattörlés miatt el kell tölteni az érintett városban egy éjszakát, akkor annak költségeit is fedezi a Malév.
Emlékeztetett: a Malév a szerződésben azt vállalja, hogy az utasait eljuttatja a célállomásra, és vállalja annak felelősségét, ha ez nem történik meg. Kiemelte: egyénileg nézik meg, hogy kit miként tudnak eljuttatni az úti céljához. Szólt arról is, hogy egyelőre kérdéses, indulnak-e az érintett városokba a délutáni járatok. Ha igen, akkor - mivel ott több utas várakozik -, nagyobb gépeket küldenek.
Róna Márta az utasoknak azt javasolta, hogy a járatokról érdeklődjenek a Malév call centerénél, vagy ha utazási irodánál vásárolták a jegyet, akkor az adott cégnél.