Tizenkét villamosvonalon kezd felújításokat a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a nyáron; a fedezet a BKV-nak minden évben átutalt beruházási támogatás, amelyet az idén egymilliárddal forinttal növeltek, tizenegy milliárdra emeltek.
A BKK közleménye szerint, amellett, hogy megnövelték a csak felújításra költhető támogatás összegét, a prioritásokat is megváltoztatták: jelentősen több pénz jut a kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztésére, így pályafelújításra, járműbeszerzésre és -felújításra is.
A felújítások a 2-es, a 18-as, a 19-es, a 28-as, a 37-es, a 41-es, az 50-es, az 51-es, az 52-es, az 59-es, a 62-es és a 69-es villamosvonalat érintik. A 2-es villamos vonalán a Boráros téri ívek, a 18-as, 19-es és 41-es villamos közös szakaszán a Szent Gellért rakparti vágányok, valamint a Farkasrétre közlekedő 59-es villamos rossz állapotú, Kiss János altábornagy utca – Márton Áron tér közötti szakaszának felújítása történik meg.
A felújítási program érinti a 18-as villamos krisztinavárosi, Alagút utca – Orvos lépcső, a 28-as és 37-es villamos kőbányai Éles sarok – Jászberényi út szakaszát, az 50-es villamos teljes vonalán a rossz állapotú útjárókat, az 52-es villamos egyes pesterzsébeti szakaszait, valamint a 62-és és 69-es villamos Kolozsvár utcai szakaszát.
A BKK hangsúlyozta, hogy a felújítással a sebességkorlátozások jelentős része megszűnhet, így gyorsabban juthatnak el az utasok céljukhoz. A BKK már kiírta a közbeszerzést a felújításokra, azok lezárultával indulhat a kivitelezés; jelenleg döntően az előkészítő munkák zajlanak.
Kitértek arra is, hogy az idén ugyanebből a támogatásból vásárolnak 15 használt MAN trolibuszt, amelyek a legrosszabb állapotú, átlagosan harmincéves orosz ZIU-9-esek helyett közlekednek majd, de jut pénz a használt autóbuszok rövidesen lezáruló beszerzésének finanszírozására, az utastájékoztatási rendszer fejlesztésére is.