2011. április. 27. 14:40 MTI Utolsó frissítés: 2011. április. 27. 14:41 Itthon

2014-ig dugódíj nélkül autózhatunk

Tarlós István szerint csak 2013 végén, 2014 elején várható a dugódíj bevezetése Budapesten, mivel meg kell teremteni a most még hiányzó feltételeket. A főpolgármester ugyanakkor továbbra is szükségesnek tartja a bevezetését.

A főpolgármester szerdán a Fővárosi Közgyűlés ülésének szünetében újságírók kérdéseire válaszolva távlati tervként értékelte a közgyűlés által szerdán elfogadott, 2011 és 2014 közötti időszakra szóló gazdasági programot. Mint mondta, megvalósulásának alapvető feltétele, hogy az Országgyűlés változtasson a helyi adónemeken.

Tarlós István úgy fogalmazott, reméli, hogy létrejön a dugódíj, mivel szükség van rá a főváros működőképességének fenntartása érdekében; azt azonban nem tudta megmondani, hogy a lehetséges új terhet milyen körben és összegben vetnék ki. Kiemelte: szakmai konzultációk alapján hosszú távon öt új adónemet terveznek, mivel a helyi terhek köre jelenleg nem mondható igazságosnak. A főpolgármester igazságtalannak nevezte a vállalkozások kommunális adóját, emellett - mint mondta - az iparűzési adóról többször is kiderült, hogy "forgalmi színezetű", az építmény- és telekadó pedig nem zárja ki a telekspekulációt.

Tarlós István - bár a jelenlegi programban ez nem szerepel - azt javasolja, hogy a gépjárműadó változzon közlekedési adóvá, amelynek bevételeit kötelező lenne közlekedési, azon belül elsősorban közösségi közlekedési célokra fordítani.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.