A GfK Hungária és az Ipsos közvélemény-kutatása szerint márciusban egy átlagos napon a 15 évnél idősebb magyar népesség 88,7 százaléka, azaz 7 555 000 ember hallgatott rádiót; a naponta rádiózásra fordított idő átlagosan 4 óra 26 perc volt.
A GfK Hungária és az Ipsos MTI-hez eljuttatott keddi közleményében az áll, hogy a reggeli csúcsidőszakban a hallgatottság tovább nőtt az előző hónaphoz képest, és meghaladta a 30 százalékot. Az intenzív délelőtti rádióhallgatás utáni jellemző kiemelkedési pont - délután 3 óra - hallgatottsága is jelentősen növekedett, és a februári 17 százalékos értékről 20 százalék fölé emelkedett.
A kutatók szerint a rádióhallgatók rendkívül lojálisak a választott rádiócsatornájukhoz, a márkát jellemző zenei stílushoz, a megszokott műsorvezetőkhöz, ismert és megkedvelt információtartalomhoz. A rádióhallgatók háromnegyede egy kiválasztott rádió műsorfolyamát kíséri figyelemmel, míg további csaknem 20 százalékuk két csatornát is rendszeresen hallgat.
A 15 évesnél idősebb rádióhallgatók csaknem 60 százaléka megszakítás nélkül kíséri figyelemmel a rádióműsorokat - írják.
A felmérésben kétezer embert kérdeztek meg részben telefonon, részben online.