2011. április. 11. 08:37 hvg.hu Utolsó frissítés: 2011. április. 11. 08:36 Itthon

Életviteli tanácsokat is ad a PSZÁF

Mivel a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) a fogyasztóvédelmi bírságot saját jogon használja fel, régi tervüket valósították meg: vidéki fogyasztóvédelmi hálózatot hoztak létre - mondta el a Ma Reggel műsorában Szász Károly, a felügyelet elnöke.

Közvetlen fogyasztóvédelmi szolgáltatatást indított a felügyelet - mondta a műsorban a szervezet elnöke. Ez nem teljesen új elgondolás, egyre erősödik a válság kitörése óta, mostanra sikerült realizálni - mondta Szász Károly, az MTV Ma Reggel című műsorában.

Április 1-je óta nyolc vidéki városban - Debrecen, Eger, Szeged, Kecskemét, Győr, Székesfehérvár, Nagykanizsa, Zalaegerszeg - is működtetnek irodákat a kormányhivatalok épületében, amelyeket civil szervezetek segítségével szerveztek. Fenntartásuk évi 30 millió forintba kerül, ezt teljes egészében a felügyelet finanszírozza, erre használva fel a fogyasztóvédelmi bírságok egy részét – tette hozzá Szász Károly. A hivatalok szakemberei életviteli kérdésekben is adnak tanácsot. A munkatársakat maga a felügyelet képezte ki, és folyamatosan ellenőrzik őket - hangzott el a műsorban.

A PSZÁF elnöke megjegyezte, hogy nem teljesen egyéni panaszokkal foglakoznak, konkrét jogvitákba nem akarnak és nem is tudnak belefolyni. Általános jogsértő problémákkal érkezőknek nyújtanak segítséget, fogyasztóvédelmi eljárás során próbálják orvosolni a sérelmeket. Amennyiben nagyon egyedi a hozzájuk forduló problémája, segítenek a panasz megfogalmazásában és a szolgáltatóhoz irányításban.

Szász Károly szerint meg lehet szűrni, melyek a kisebb, illetve szélesebb rétegeket érintő problémák, az utóbbiak kerülnek a felügyelethez. Amennyiben nem sikerül megoldást találni, a fogyasztó újra visszamehet és ügye bíróságra, vagy – mivel a kamarák mellett július 1-jétől mediátori testületek működnek majd - békéltető testület elé is kerülhet – jegyezte meg végül a PSZÁF elnöke a Ma Reggelben.

 

 

 


 

Hirdetés