2011. február. 16. 14:24 MTI Utolsó frissítés: 2011. február. 16. 14:26 Itthon

Új adókat vezetne be a Jobbik

Adót vetne ki az egészségtelen élelmiszerekre és a "szellemi környezetszennyezést" jelentő tévéműsorokra a Jobbik.

Z. Kárpát Dániel, az ellenzéki párt országgyűlési képviselője szerdai eljuttatott közleményében utal arra, hogy az Európai Unió számos tagállamában létezik az úgynevezett "hamburgeradó". A gyorséttermi élelmiszerek, édességek és szénsavas üdítők után a termelőnek, illetve a kereskedőnek a termékek eladása után a bevétel bizonyos százalékát az államkasszába kellene utalnia - javasolta, hozzátéve: ebből a bevételből a médiahatóság tegye kötelezővé, hogy a reklámok mellett figyelmeztessék a vásárlókat a túlzott só-, cukor- és zsiradékfogyasztás egészségkárosító hatásaira.    

A Jobbik szerint adóztatni kellene a kiemelkedő "szellemi környezetszennyezést" jelentő műsorokat, csatornákat és azok reklámjait is. E "giccsadó" révén útját állnánk a virtuális környezetszennyezésnek, megállítható az a káros folyamat, amely által a multinacionális tőke mindent az anyagias haszonszerzésnek rendel alá - véli Z. Kárpát Dániel.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.