Vitézy: 2014 után épülhet meg a 4-es metró második üteme
2014-ig a 4-es metró első szakaszát, az 1-es és 3-as villamos meghosszabbítását és a budai fonódó villamoshálózatot szeretné megépíteni a Főváros.
Csak 2014 után épülhet a 4-es metró második üteme - mondta a Magyar Hírlapnak Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója. Szerinte addig meg kell hozni a döntést arról, hogy a Bosnyák tér vagy a nyugati városkapu felé induljon-e tovább az építkezés, melyet a 2014-ben induló második uniós fejlesztési ciklus támgatásaiból lehetne finanszírozni. A BKK vezetője szerint fel kell mérni a metró folytatásának lehetséges alternatíváit is, és még az sem kizárt, hogy Újpalota felé inkább gyorsvillamost kell építeni.
Azért nem lehet folytatni a 4-es metró második szakasznak építését, mert annyi gond van az első szakasszal, hogy reménytelen a másodikba belevágni, rossz várospolitikai döntés lenne, ha ilyen nehéz anyagi körülmények között milliárdokat szánnának a további munkálatokra, inkább az első szakasz befejezésére kell koncentrálni - nyilatkozta a BKK-vezető.
Vitézy Dávid elmondta, ebben a ciklusban a metró befejezése mellett az 1-es és 3-as villamos régóta tervezett meghosszabbítását is szeretnék megvalósítani. Ehhez új villamosokat is be kell szerezni, melyhez szintén uniós forrásokat szeretne elnyerni a Főváros.
A budai fonódó villamoshálózat kiépítése körül újra fellángolt vitával kapcsolatban Vitézy megerősítette a Főváros szándékát, hogy megvalósítsa a tervet. A BKK vezetője elmondta, a városvezetés január 27-ig adott határidőt a projektet akadályozó II. kerületnek, hogy lépjen a villamoshálózat ügyében, különben elveszhet az ötmilliárd forint uniós támogatás.
Vitézy Dávid a Magyar Hírlapnak egyéb fejlesztési elképzelésekről beszélt. Ennek részeként egységes regionális tarifarendszerről, időalapú jegyekről, bankkártyás és mobiltelefonos jegyvásárlásról is említést tett.