2011. január. 11. 06:00 MTI Utolsó frissítés: 2011. január. 11. 05:42 Itthon

Még 100 milliárd forint hiányzik a 4-es metró első szakaszához

2011-ben 73,7 milliárd forintot költenek a főváros költségvetési koncepciója szerint a 4-es metró kivitelezésére, az állami támogatás 2011-re 66,8 milliárd forint.

A főváros költségvetési koncepciójához készült táblázat szerint a projekt alapköltsége 2011-ben 62,7 milliárd forint, a kapcsolódó beruházások pedig csaknem 10 milliárdba kerülnek. A második szakasz előkészületeit Budapest leállította, ezért 2011-től a második szakaszra nem terveztek költséget. Az előkészületekre 2009-ben 1,3 milliárdot, 2010-ben pedig 251 millió forintot költöttek a táblázat szerint.

Ettől az évtől a 4-es metró költségei folyamatosan csökkennek, 2012-re 54,5 milliárdot, 2013-ra 17,8 milliárdot, 2014-re pedig 13,6 milliárdot terveztek. Az állam a kivitelezést 2012-ben 52,4 milliárddal, 2013-ban 22,7 milliárddal, 2014-ben pedig 15,2 milliárddal támogatja.

A mostani számítások szerint a 4-es metró összköltsége 280 forintos euróval számolva bruttó 378 milliárd 45 millió 400 ezer forint. Tarlós István főpolgármester múlt csütörtökön egy más témában tartott sajtótájékoztatón azt közölte, a 4-es metró első szakasza számláinak kifizetéséhez "nagyságrendileg" még mintegy 100 milliárd forint hiányzik. A 4-es metró második szakaszáról szólva azt mondta: nem törlik a beruházási tervek közül, de jelenleg nincs a városnak egyetlen fillérje sem a megkezdésére.

A Tarlós István főpolgármester által benyújtott költségvetési koncepcióról a tervek szerint a Fővárosi Közgyűlés szerdán rendkívüli ülésen tárgyal.

Hirdetés
hvg360 Hamvay Péter 2024. december. 04. 14:50

Bátonyi Péter, a minisztériumból kirúgott művészettörténész: Nem vagyok hajlandó a főnököm tisztiszolgájának lenni

Hiába vannak tele pénzzel, a tulajdonosi, a beruházói, sőt a tervezői oldalból is hiányzik a műveltségi szűrő, ami alapján el tudják dönteni, mi a jó, és mi a rossz gyakorlat a műemlékileg védett épületek felújításánál – mondja a 41 éves művészettörténész, az Építési és Közlekedési Minisztérium volt kormányfőtanácsosa. Bátonyi Péter a Partizánban elmondta, hogyan ad segítséget a tárca a jogellenes műemlékromboláshoz, és feljelentést is tett. Amióta kirúgták, a magánszférából már kapott megkereséseket, a Tisza Párttól nem. HVG-portré.