2011. január. 03. 18:23 MTI Utolsó frissítés: 2011. január. 03. 18:25 Itthon

Fennakadás nélkül megnyíltak a kormányablakok

Fél nap alatt mintegy ötszázan keresték fel az integrált ügyfélszolgálati irodákat.

Fennakadás nélkül megnyíltak az országban a kormányablakok hétfőn - derül ki az MTI tudósítói által készített körképből. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Területi Közigazgatásért és Választásokért Felelős Államtitkárságának tájékoztatása szerint 14 óráig a kormányablakok 426 ügyfelet fogadtak. Az első ügyfelek reggel 8 órakor a tatabányai, illetve a veszprémi ügyfélszolgálatot keresték fel családi pótlékkal, valamint ügyfélkapu nyitásával kapcsolatban.

Nem volt fennakadás

Kiss Ferenc, Budapest Főváros Kormányhivatalának hatósági főosztályvezetője az MTI-nek elmondta, a négy fővárosi kormányablakban a nyitva tartás első öt órájában közel száz üggyel foglalkoztak munkatársaik. Közölte, a hozzájuk fordulók egyebek mellett gyes-ügyintézést kezdeményeztek, ügyfélkapu-regisztrációt kértek, de volt, aki vágóhíddal kapcsolatos kérdéssel kereste meg őket. Jelezte: munkatársaik minden ügyben megpróbálnak segíteni, akkor is, ha azok nem tartoznak a 29 meghatározott ügykörhöz. Mint mondta, azokra a kérdésekre, amelyekre munkatársaik nem tudnak azonnal válaszolni, később levélben adnak tájékoztatást. Közölte, a budapesti hivatalokban nem volt fennakadás, az informatikai rendszer is jól működött.

Rigó Csaba, a Zala Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja az új zalaegerszegi ügyfélszolgálati iroda megnyitója után maga is ügyfélként foglalt helyet. A zalai kormányhivatal vezetője - az összeférhetetlenségi jogszabálynak megfelelően - ugyanis felfüggesztette vállalkozói tevékenységét, de rajta kívül is délelőtt már tucatnyi ügyfelet fogadott a zalai megyeszékhelyen, majd Nagykanizsán megnyitott kormányablak.

A kormánymegbízott elmondta: Zalaegerszegen az egészségbiztosítási pénztár Kossuth utcai épületében tízen fogadják az állampolgárokat, Nagykanizsán pedig a munkaügyi központ székhelyén kialakított irodában heten dolgoznak az ügyfélszolgálaton. Sifter Rózsa, a zalai kormányhivatal főigazgatója az MTI-nek hozzátette: a két kormányablak ügyfélfogadási rendje nincs területi elven szétválasztva, bárki bárhova betérhet ügyintézési kérelmével.

Az ügyfélkapu volt a sláger

Rigó Csaba zalaegerszegi tájékoztatóján arról is beszámolt, hogy a Zala Megyei Kormányhivatal állományába közel 710-en tartoznak, de ez nem jelent létszámbővülést, csupán az eddigi szervezeti egységek munkatársainak átcsoportosítását. Zalában nem 14, hanem kettővel kevesebb dekoncentrált államigazgatási szervezet tartozik a kormányhivatalhoz, a Kulturális és Örökségvédelmi Hivatalnak, valamint a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Mérésügyi és Műszaki Biztonsági Hatóságának a megyében nem lesz saját szervezeti egysége.

Az ügyfélkapu volt a sláger a kormányablakok első napján Győr-Moson-Sopron megyében - közölte a reggel nyolcas nyitás és a délután három óra közötti forgalom alapján Nagyné László Edit megbízott főigazgató, aki elmondta azt is: jelentős volt az érdeklődés ahhoz képest, hogy hétfőn indult a szolgáltatás.

Győrben tízen keresték fel a megyeházán működő kormányablakot, míg Sopronban heten tértek be a körzeti földhivatalban kialakított irodába; két, illetve négy ügyfélkapu-regisztrációt intéztek a két helyen. Öt, illetve egy esetben ügykörön kívüli témában fordult hozzájuk a bejelentkezők, így őket a megfelelő intézményhez irányították. Több esetben gyermekgondozási juttatásokkal kapcsolatban fordultak a kormányablakhoz.

Kevéssel délelőtt tizenegy óra után - miközben a kijelzőn az látszott, épp a hatos sorszámú ügyféllel foglalkoznak - Széles Sándor kormánymegbízott a győri iroda előtt arról beszélt az MTI-nek: a két megyei jogú városban kialakított iroda mellett az idén várhatóan újabbak nem nyílnak Győr-Moson-Sopronban, hat hét múlva pedig anonim kérdőívvel tesztelik, mennyire elégedettek az ügyfelek a most bevezetett szolgáltatással.

Nyíregyháza, Szeged

A kormányablak nyíregyházi központját - a jó kommunikációnak köszönhetően - hétfő délután egy óráig több mint ötven ügyfél kereste fel - mondta a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja az MTI érdeklődésére. Az ügyfelek többsége elsősorban tájékoztatást kérni tért be a megyeháza épületében kialakított kormányhivatalba, kisebb része pedig már ügyeit is intézte - közölte Vinnai Győző.

A kormánymegbízott vélekedése szerint az iroda iránti érdeklődést nagyban segíti a kormányablak jó megközelíthetősége, valamint az emberek igényeihez, életritmusához igazodó nyitva tartás. A nyíregyházi kormányablakban két műszakban összesen tíz munkatárs dolgozik, forgalom növekedése esetén pedig további két dolgozó mozgósítható.

Harminc ügyfelet fogadott az első nap délutánjáig a szegedi kormányablak - közölte Polner Eörs, a Csongrád Megyei Kormányhivatal főigazgatója az MTI-vel. Az első ügyfelek között akadtak egyéni vállalkozók, akik tájékoztatást kértek például az Új Széchenyi Terv pályázataival vagy társadalombiztosítási jogviszonyukkal kapcsolatban, a legtöbben azonban konkrét probléma megoldásához kértek segítséget. Többen ügyfélkapu regisztrációjukat intézték el, mások gyermekgondozási segéllyel kapcsolatos kérelmüket adták be a megyeháza földszintjén kialakított ügyfélszolgálati irodán.

A kormányablakok országos listája elérhető a Magyarország.hu oldalon, az intézmények reggel 8 és este 8 között tartanak nyitva. Az országban 29 helyszínen megnyílt kormányablakban, a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban 29-féle ügyet lehet intézni. Az ügykörök száma folyamatosan bővül.

Hirdetés