Kilencvenmilliárdba kerülne a pécsi villamosközlekedés újraindítása
Akár 90 milliárd forintba is kerülne a villamosközlekedés esetleges újraindítása Pécsen, az önkormányzat azonban ennek lehetőségét is megvizsgálja a helyi közlekedés fejlesztésével kapcsolatos elképzelései keretében.
Nagy Csaba Pécs fideszes alpolgármestere szerint "az biztos, hogy ezt a beruházást ebben a ciklusban nem lehetne elindítani. Hosszú távú elképzelés kell, hogy legyen, hiszen az ehhez felhasználható európai uniós források 2014-től érhetők el" - mondta az alpolgármester.
Emlékeztetett: a város még az év elején döntött arról, hogy pályázik egy, a pécsi villamosközlekedéssel kapcsolatos megvalósíthatósági tanulmány támogatására. Az eljárás még nem zárult le.
A villamos javítaná, felgyorsítaná a közlekedést Kertváros és a belváros kötött, de létjogosultsága csak akkor lehet, ha azoknak, akik most autóval közlekednek a két városrész között, legalább a fele biztosan a villamost választaná - vélekedett.
Villamos már 1913 és 1960 között közlekedett a Dunántúl legnagyobb városában, a hálózat felszámolásának anyagi okai voltak. A városnak nem volt elég pénze a szükséges karbantartásokra, fejlesztésekre, s inkább a buszközlekedést helyezte előtérbe. A pécsi villamoshálózat újbóli kiépítésének ötlete azóta többször felmerült, sokszor kampánytémává is vált.
Nagy Csaba szólt arról is, hogy elkészült Pécs és vonzáskörzetének közlekedésfejlesztési terve, valamint öt fejlesztési projektet vizsgáló tanulmány. A dokumentációkban összegzett javaslatok a közforgalmú közlekedés biztonságának, a szolgáltatás színvonalának javítását célozzák.
A politikus az elképzelések közül példaként hozta fel buszsávok, buszfolyosók kialakítását, az utastájékoztató rendszer kialakítását, megállóhelyek, peronok burkolatának felújítását, és egyebek mellett az akadálymentesítést is.
"A tervezés és a pályázatok előkészítése már a közeljövőben, a kivitelezés pedig jövő év második felében kezdődhet. Ennek végén a tömegközlekedés gyorsabbá és kényelmesebbé válik Pécsen" - közölte Nagy Csaba.