2010. május. 11. 13:31 hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. május. 11. 14:32 Itthon

BKV: minimális járatritkítás és létszámhiány

Az érvényben levő menetrendek alapján a 3-as metró szerelvényei pontosan a menetszámokat és a teljesítményszintet tartalmazó paraméterkönyv előírásainak megfelelően közlekednek – közölte a hvg.hu-val a BKV Zrt. sajtóosztálya a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) közleménye kapcsán.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület Kerényi László Sándorhoz, a Városháza Közlekedési Ügyosztályának vezetőjéhez és Mihálszky Gáborhoz, a BKV közlekedési vezérigazgató-helyetteséhez írt levelet a 3-as metró ügyében. A civilek állítása szerint ugyanis ezen a vonalon az új hétköznapi alapmenetrend reggel 8 és 9, illetve késő délután 17 és 19 óra között jelentős, 15 százalékos ritkítást tartalmaz.

A közlekedési vállalat tájékoztatása szerint a 3-as metróvonal esetében is 2008 augusztusában volt az utolsó nagyobb volumenű menetrendi átalakítás. Akkor vezették be az ütemes menetrendet a Deák téri csatlakozás esetében a két metróvonal között, valamint az esti időszak 10 perces közlekedését (a korábbi 15 perces helyett). 2008-ban a paraméterkönyv bevezetésének túlterhelt időszakában egy adminisztrációs hiba miatt olyan menetrend lépett érvénybe, amely a megrendeltnél nagyobb teljesítményt tartalmazott. A hiba felfedezése után a menetrend kijavítására, a megrendelt teljesítményszintre történő átállásra az elhúzódó belső egyeztetések miatt csak idén, a kollektív szerződés szabályainak módosulása után nyílt lehetőség.

A BKV mindezek alapján hangsúlyozta, hogy nem történt titkolt járatcsökkentés. „A VEKE által megjelentetett 15 százalékos mértékű teljesítmény-csökkenés nem fedi a valóságot, a teljesítményváltozás mértéke napi szinten kb. 2,4 százalékos, de az átmeneti órákban sem haladja meg a 10 százalékos mértéket. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy néhány csúcsidőn kívüli időpontban kell a korábbinál legfeljebb 30-50 másodperccel többet várni a szerelvényekre" - magyarázta a vállalat.

Ezt erősítette meg a hvg.hu-nak Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedés Dolgozók Szakszervezti Szövetsége (VTDSZSZ) elnöke. „Minimálisan csökkentek a járatok, ami a dolgozókat nem is érinti, sőt, még mindig létszámhiány van.”

Hirdetés