VEKE: bizonyítható a járatritkítás terve
Egyértelmű idézetek és tények bizonyítják a BKV-járatritkítás tervét, ezért a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint Demszky Gábor főpolgármester és Élő Norbert fővárosi szocialista képviselő nem mondanak igazat, amikor cáfolják azt.
A VEKE szerdai közleménye szerint valójában a kormány és a főváros közötti megállapodás "csak látszólag a BKV megmentése, valójában egy kártékony alku", amely a fővárosi buszhálózat negyedének megszűnésével, a BKV működésének 8-10 milliárd forintos csökkentésével járhat.
Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármester kedden, egy más témában tartott sajtótájékoztatón kérdésre válaszolva azt közölte: valótlan a VEKE állítása, miszerint tömeges járatmegszüntetést és újabb tarifaemelést tartalmaz a BKV finanszírozásáról szóló szerződés. Mint mondta, a megállapodás elfogadásával a fővárosi önkormányzat többletforrásokhoz jut, ami elengedhetetlen a BKV fenntartható működésének biztosításához.
Élő Norbert pedig azt közölte kedden, hogy a kormány és a főváros között kötendő, a Fővárosi Közgyűlés elé terjesztett BKV-megállapodásban nincs szó járatritkításról. A politikus közleményében arra szólította fel a VEKÉ-t, hogy "ne a Fidesz érdekében kampányoljon, hanem inkább a budapestiek érdekében dolgozzon".
A VEKE szerdai közleményében azt írta: a fővárosi közgyűlés januárban felkérte a főpolgármestert, hogy a BKV finanszírozásáról megkötendő szerződés kapcsán folytasson tárgyalásokat annak érdekében, hogy a megegyezés ne jelentsen teljesítménycsökkentési kényszert a tömegközlekedésben.
A testület egyébként úgy döntött, hogy nem kíván elköteleződni a járatritkítás mellett, de ezt később Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester egy előterjesztésében visszavonásra javasolta, mert a "Pénzügyminisztérium merev elutasításába ütközött nem csak a kibocsátott teljesítményre és a tarifára vonatkozó fővárosi szándék, hanem az ennél még alapvetőbb, a megállapodásban rögzített kötelezettségek és garanciák egyenlőségének elve is."
A VEKE szerint ez alátámasztja a járatritkítás tervét, ezért arra kéri az érintett képviselőket, hogy "ne beszéljenek mellé, hanem kezdeményezzék inkább a szerződéstervezet módosítását". Mint írták: a szerződést a kormány még nem hagyta jóvá, a fővárosnak még módja van a kritikus pontok módosításának kezdeményezésére.