2009. szeptember. 10. 16:44 MTI Utolsó frissítés: 2009. szeptember. 10. 16:47 Itthon

Ötmilliárdot kért a főváros a BKV-ra

Ötmilliárd forintos rövid távú likviditási hitelt kért a főváros a BKV idei működtetésére a kormánytól - közölte Horváth Csaba szocialista főpolgármester-helyettes a pénzügyminiszterrel és a kancelláriaminiszterrel folytatott csütörtöki munkaértekezlete után a Parlament épületében tartott sajtótájékoztatóján.

A BKV ügyeiért felelős városvezető azt közölte: a kormány feltétele a bizalom és az átláthatóság helyreállítása volt, hogy olyan visszásságok ne fordulhassanak elő, mint amelyek az elmúlt hetekben napvilágra kerültek. Mint mondta, ennek megfelelően kívánják átalakítani a cég irányítási és az ellenőrzési rendszerét.

A fővárosi cég felügyeletével nemrég megbízott főpolgármester-helyettes elmondta azt is, hogy a megbeszélésen szó esett egy hosszú távú finanszírozási hitelről is, amelyet a BKV korszerűsítésére és fejlesztésére fordítanának. Ennek összege Horváth Csaba szerint "nagyságrendileg" 30 milliárd forint, illetve "akkora összeg, amekkorára a BKV-nak szüksége van".

Nem egy egyszerű hitelnyújtásról van szó, hanem egy olyan, hosszú távú reorganizációs programról, amely képes arra, hogy a BKV-t saját lábára állítva egy korszerű, valóban XXI. századi közösségi közlekedési vállalattá válhasson - hangoztatta.

Horváth Csaba a munkaértekezletet értékelve úgy fogalmazott: ma tettünk egy fontos lépést, hogy kimentsük a BKV-t abból az adósságspirálból és csődspirálból, ami felé tart. Arra a felvetésre, mi történik, ha a BKV mégsem kapja meg a kért összeget, azt mondta: a kormányzat határozott szándéka, hogy partnerként együttműködjön, ezért is állított feltételeket, ezeket pedig a főváros és a BKV teljesíteni akarja.

A megbeszélésen a főváros részéről Steiner Pál, a Fővárosi Közgyűlési szocialista képviselőcsoportjának vezetője és Burány Sándor, az MSZP budapesti elnöke, a kormány részéről pedig Molnár Csaba kancelláriaminiszter és Oszkó Péter pénzügyminiszter volt jelen.

A múltat fel kívánjuk tárni, hogy helyreálljon a BKV-val szembeni bizalom - hangoztatta Horváth Csaba. Ezzel összefüggésben a következő hónapok feladatairól szólva azt mondta: szeptember 30-áig áttekintik a menedzserszerződéseket, október 30-áig elfogadják az új szabályzatokat, és novemberig elkészítik azt az új üzleti modellt, "amely alapján a BKV hosszú távú jövőjét biztosítani lehet". Kérdésre azt közölte: minden jogilag megtehető lépést megtesznek annak érdekében, hogy a korábban megkötött menedzserszerződések alapján ne legyenek újabb, nagy öszegű kifizetések a cégnél.

Horváth Csaba szavaiból az derült ki, hogy Kocsis István, a BKV vezérigazgatója a helyén marad, erre utal az, hogy az üzleti tervet a BKV részéről ő készíti a következő időszakban. Kitért még arra, a kormányzattal tárgyalnak arról, hogy a BKV igazgatótanácsának élére egy kormánymegbízott kerülne. Jelezte azt is: a főváros azt szeretné, ha az új igazgatótanácsba és a felügyelőbizottságba nem politikai, hanem szakmai delegáltak ülnének. Mint fogalmazott, az ellenőrző és irányító testületeket nem fővárosi képviselőkkel, hanem "minden vitán felül álló szakemberekkel" töltenék fel.

Hirdetés
Itthon Iványi Blanka 2024. november. 29. 10:27

A magyarokat még mindig az alacsony fizetések aggasztják, nem az LMBTQ – elkészült Magyarország 2024-es problématérképe

A kormánypárti szavazókat a megélhetési gondok, a Tisza Párt táborát a korrupció aggasztja a legjobban az ország gondjai közül. Az akkumulátor gyárakat már égetőbb problémának látják a magyarok, mint az orosz befolyást vagy az LMBTQ ügyeket. A Policy Solutions felméréséből kiderül, mi aggasztotta leginkább a magyarokat 2024 őszén.