2009. május. 04. 10:48
hvg.hu
Utolsó frissítés: 2009. május. 05. 08:44
Itthon
Íme az idei magyar érettségi feladatok: Spiró, Lázár, Petőfi, Vörösmarty
Ma reggel 8-kor megkezdődött a 2009-es érettségi. A mai napon a diákoknak a magyar nyelv és irodalom feladatsor három feladatából kellett választaniuk.
Középszinten Mikszáth Kálmán egyik művének elemzése, Spiró György egy írása, Lázár Ervin egyik novellája, valamint Petőfi Sándor és Vörösmarty Mihály egy-egy versének összehasonlítása szerepelt a hétfőn kiosztott magyar nyelv és irodalom érettségi feladatok között.
A szövegalkotási feladatoknál Spiró Györgynek az irodalomolvasás és az írás mai helyzetéről szóló véleménye mellett vagy ellen érvelhettek a diákok, vagy választhatták Lázár Ervin Csapda című novellájának értelmezését. A feladatok között szerepelt továbbá sajtóinformációk szerint Petőfi Sándor: Ivás közben és Vörösmarty Mihály: Keserű pohár című bordalának összehasonlító elemzése. A diákoknak emellett középszinten Mikszáth Kálmán: Jókai Mór élete és kora című művéhez kapcsolódó szövegértési feladatot kellett megoldaniuk.
Emelt szinten műértelmezési feladatként Tóth Árpád Erdő című versét kellett elemezni. A diákoknak emellett reflektálniuk kellett egy harmincas évekbeli kritikus idézetére, amely arról szól, az olvasók hogyan fogadják be az elolvasott műveket. Szövegalkotási feladatként arról a jelenségről kellett írni érveket és cáfolatokat felsorakoztatva, hogy a fiatalok napjainkban mennyi időt töltenek el bevásárlóközpontokban. Az oktatási tárca a feladatokról szóló tájékoztatást kora délutánra ígérte.
További részletek az Eduline.hu-n!
A szövegalkotási feladatoknál Spiró Györgynek az irodalomolvasás és az írás mai helyzetéről szóló véleménye mellett vagy ellen érvelhettek a diákok, vagy választhatták Lázár Ervin Csapda című novellájának értelmezését. A feladatok között szerepelt továbbá sajtóinformációk szerint Petőfi Sándor: Ivás közben és Vörösmarty Mihály: Keserű pohár című bordalának összehasonlító elemzése. A diákoknak emellett középszinten Mikszáth Kálmán: Jókai Mór élete és kora című művéhez kapcsolódó szövegértési feladatot kellett megoldaniuk.
Emelt szinten műértelmezési feladatként Tóth Árpád Erdő című versét kellett elemezni. A diákoknak emellett reflektálniuk kellett egy harmincas évekbeli kritikus idézetére, amely arról szól, az olvasók hogyan fogadják be az elolvasott műveket. Szövegalkotási feladatként arról a jelenségről kellett írni érveket és cáfolatokat felsorakoztatva, hogy a fiatalok napjainkban mennyi időt töltenek el bevásárlóközpontokban. Az oktatási tárca a feladatokról szóló tájékoztatást kora délutánra ígérte.
További részletek az Eduline.hu-n!