Néhány literen múlhat az ORFK flottatendere
Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) 2100 új autójának beszerzésének tárgyában tegnap hirdette ki az újabb eredményt a Központi Szolgáltatási Főigazgatóság (KSZF). De lehet, hogy az eljárásnak még mindig nincs vége. A döntést ugyanis az egyik ajánlattevő, az ALD Automotive Magyarország Kft. megtámadta.
Az ALD Automotive Magyarország Kft. szerint a KSZF az előírtnál kisebb csomagtartóméretre hivatkozva zárta ki a pályázatból őket. A cég vezetője, Szántó Viktor szerint viszont a raktér megfelel annak követelménynek, amit maga a KSZF előzetesen megszabott.
A hvg.hu által figyelemmel kísért mintegy hatmilliárdos tender legújabb, tegnap kihirdetett eredményeként a Ford típussal indult MKB Euroleasing adhatja a rendőrség 1500 közbiztonsági autóját, az Opellel pályázó K&H Autópark pedig a 600 új bűnügyi járművet. Ezzel a helyzettel megegyező volt a december 2-iki eredményhirdetés, de teljesen más volt a pályázat első ajánlati körének "részeredménye", amelyet a Porsche Leasing nyert meg.
A mostani ajánlati kört, azért írták ki, mert a Közbeszerzési Döntőbizottság a hozzájuk beérkezet jogorvoslati kérelmek alapján, amelyek az utolsó és végeleges ajánlatok benyújtása utáni újabb végleges ajánlatok bekérését kifogásolták, megtiltotta a szerződéskötést, és megsemmisítette a tender minden olyan döntését, amelyetg korábban hozott a főigazgatóság.
A rendőrségi vezetők a flottakezelők között dúló harc közepette siettették volna a nyertesekkel, az MKB Euroleasinggel és a K&H Autóparkkal történő új lízingszerződések megkötését, és hogy elkezdődjön a gépjárművek cseréje. A győztes flottakezelők ajánlatai ugyanis kedvezőbbek a három évvel ezelőtti beszerzéshez képest, s így pénzt spórolhatnak rajta.
Valószínű, hogy mostani döntés után mihamarabb szignóznák a szerződéseket. Erre elvileg nyolc napon belül kerülhet sor, amennyiben a KSZF nem dönt a 600 bűnügyi járműre beszerzésére ajánlatot tevő ALD által beadott jogorvoslati kérelemről. A kft. ugyanis kifogást emelt az ellen, hogy a csomagtartóméretre hivatkozva nem találták megfelelőnek a pályázatukat, s kizárták őket, holott a KSZF egyszer már elfogadta az általuk képviselt Ford Focust.
„A nemzetközileg elismert minősítő intézettel, a TÜV-vel megvizsgáltattuk a Ford Focus csomagtartójának méretét” – közölte a hvg.hu-val az ALD ügyvezető igazgatója, Szántó Viktor. Megjegyezte: a TÜV által adott szakértői vélemény igazolta, hogy megfelelő nagyságú az autó rakodótere. „Erre vonatkozóan a Ford gyár is kiállított egy igazolást, ám a főigazgatóság ezeket a dokumentumokat nem fogadta el. Emiatt a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordultunk, kérve, hogy a bűnügyi jármű kategóriában függesszék fel a szerződéskötést, és vizsgálják meg a panaszunkat.”
Szántó Viktor azért is nem érti a KSZF hozzáállását – mint fogalmazott –, mert még november 11-én a flottakezelők által beadott kérdésre a főigazgatóság azt a választ adta, hogy a csomagtartó méretét 340 literben határozták meg, ám arra vonatkozóan az ajánlattételi dokumentáció nem tartalmazott semmilyen kikötést, hogy a méret az pótkerékkel együtt vagy anélkül értendő-e. „Egyebekben tájékoztatjuk a tisztelt ajánlattevőket, hogy a Ford hivatalos extralistájából egyértelműen megállapítható az is, hogy teljes értékű pótkerék rendelése esetén részleges kompenzációként a csomagtartó mérete a tároló rekeszek felhasználásával az előírt 340 literes befogadóképességig növelhető” – áll a KSZF egyik illetékes által kiküldött levélben.
Nem tudni, mi lesz az eljárás vége, de a mostani eredmény alapján egyes flottakezelőkben felmerült az a gondolat, hogy az ALD kizárása nem más, mint fricska, hogy a Ford ne nyerhessen teljes mértékben.