2008. december. 04. 14:55 MTI Utolsó frissítés: 2008. december. 04. 14:46 Itthon

Leállnak a gyorsvonatok Salgótarján és Budapest között

Salgótarján és Budapest között megszűnik a közvetlen gyorsvonati közlekedés hétköznapokon az új menetrend életbe lépésével, noha Salgótarján az ország egyetlen megyeszékhelye, ahol intercity járat sincs.

December 14-étől megszűnik a Salgótarján (Somoskőújfalu) - Budapest közötti járatpár. A gyorsvonat jelenleg 6 óra 35-kor indul Budapestre, és 16 óra 30-kor indul vissza a Keleti pályaudvarról.

Az indoklás szerint nem volt kihasznált a vonat, mivel Hatvanban állni kellett a mozdonycsere miatt. Salgótarján-Hatvan között dízel-, Hatvanból pedig villanymozdony közlekedik.

A gyorsvonat menetideje ráadásul 3 óra. Összevetésül: a Salgótarján-Budapest közötti 110 kilométeres távolságot 1 óra 45 perc alatt lehet megtenni autóbusszal, gyorsjárattal. Salgótarján-Somoskőújfaluból emellett vasárnap közlekedik  egy gyorsvonat Budapestre, ez a járat megmarad.

Megszűnik egy másik vonatpár is, a Somoskőújfalu-Hatvan közötti személyvonat, ami 9 óra 17-kor indult Hatvanba, illetve onnan 9 óra 10-kor vissza.

Kukely Márton, a MÁV Rt. akkori vezérigazgatója 2002 márciusában még azt jelentette be Salgótarjánban, hogy 2003-tól intercity járat köti össze a nógrádi megyeszékhelyet Budapesttel, bár hozzátette, hogy a pálya rendkívül rossz állapota miatt a menetidő alig csökken majd.

Egy évvel később Becsó Zsolt (Fidesz) országgyűlési képviselő írásbeli kérdést nyújtott be ez ügyben a gazdasági miniszterhez. Csillag István azt válaszolta: a szolgáltatást a vasútvonal műszaki állapota nem teszi lehetővé, a pálya korszerűsítésére viszont nincs pénz.

Kóka János gazdasági miniszter 2006 márciusában vonaton érkezett Salgótarjánba (igaz, csak a külső pályaudvaron szállt fel a vonatra), és a vasútállomáson tartott sajtótájékoztatón úgy fogalmazott: "Ki kell mondani, Nógrád megye van a legelhanyagoltabb helyzetben, Nógrád problémái halaszthatatlanok."

Kitért rá, hogy a tőke oda megy, ahol megfelelő az infrastruktúra, és példaként említett két, a nógrádi térségbe szánt nagyberuházást, amelyek a közlekedési hiányosságok miatt vesztek el.

Hirdetés