Nagy budai villamosfejlesztés
Az első ütemben mintegy 6,5 milliárd forintból fejleszti villamoshálózatát a fővárosi közlekedési cég. A projekt célja, hogy az észak-déli irányban átszállás nélkül használható budai villamoshálózat alakuljon ki – közölte a BKV.
A cég közleménye szerint 2010-re a 17-es villamos vonalát Óbudáról, a Margit körúton át, a Moszkva téren keresztül a Móricz Zsigmond körtérre vezetik. Ez lesz az új 61-es villamos.
Az első ütem másik elemként a 19-es és 41-es villamosok vonalát északi irányban hosszabbítanák meg a Margit híd budai hídfőtől a Bem rakparton és összekötnék a Batthyány téri vonalakkal. Így a Bem rakparton, Bécsi úton át, a Vörösvári útig vezetnék. Ezáltal Óbuda közvetlen kapcsolatot kap az Etele térrel, Budafokkal és Kamaraerdővel is.
Az első ütem várható költsége mintegy 6,5 milliárd forint. Amennyiben a támogatási szerződés (az unió 85 százalékban támogatja a projektet) megkötésére még idén decemberben sor kerül, az építések 2009 második felében megkezdődhetnek. A jelenlegi ütemtervek azt tartalmazzák, hogy 2010 nyár végére teljes egészében elkészülhetnek az első ütem tervezett munkái.
A távlati tervekben szereplő második ütemben a Gellért téren elágazó vágány, és a Műegyetem előtti szakaszon új vonal épül, érintve a Kopaszi-gát térségét. Ez a szakasz eléri a Budafoki utat, átszállási lehetőséget biztosítva az 1-es villamosra és a buszokra. Szintén a második ütemben tervezett fejlesztés a XXII. kerületi Városház téri villamos-végállomás újragondolása.
Ehhez kapcsolódó járműbeszerzést nem tervez a vállalat, a jelenlegi állomány elegendő a fejlesztésekhez – olvasható a közleményben.