2008. április. 03. 11:41 MTI Utolsó frissítés: 2008. április. 03. 11:44 Itthon

Csak az éjszakai járatok közlekednének, a munkáltató nem megy bele

Csak az éjszakai járatok közlekednének üzemkezdettől délután egy óráig az esetleges április 7-i BKV-sztrájk idején; a munkáltató elutasítja a szakszervezetek javaslatát - közölte Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnökhelyettese.

A szakszervezeti vezető elmondta, hogy a csütörtök reggeli, az esetleges sztrájk idején nyújtandó elégséges szolgáltatásra tett érdekképviseleti javaslat szerint az éjszakai járatok nem állnának le, hanem azok szállítanák délután egy óráig az utasokat. A BKV alvállalkozóit a sztrájk nem érinti. Így az éjszakai járatokkal együtt a teljes szolgáltatás mintegy 10 százalékos lenne. A munkáltató ezt nem fogadta el - tette hozzá Gulyás Attila.

Budapesten 33 vonalon 106 busz közlekedik éjszaka. A szakszervezetek szerint a vonalak teljesen lefedik a fővárost. A közlekedési vállalat kedden azt javasolta, hogy a felszíni közösségi közlekedés esetében csúcsidőszakban 75 százalék, csúcsidőszakon kívül 66 százalék legyen az elégséges szolgáltatás mértéke, míg a metró esetében a teljes forgalmat biztosítani kell csúcsidőszakban és azon kívül is.

Nemes Gábor, a Cinkotai Autóbusz Üzem Szakszervezet vezetője elmondta:  a Pénzügyminisztérium bejelentette, hogy nem kíván részt venni a BKV Zrt. és a szakszervezetek tárgyalásain, míg a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium választ sem adott a meghívásra. Bár a tulajdonos képviselője csütörtökön is ott volt a tárgyalásokon, úgy tűnik, hogy a BKV vezetése "mind inkább magára marad" - tette hozzá.

Nemes Gábor szerint egyre élesebb konfliktus kezd kialakulni a munkáltató és az érdekképviseletek között, miután a BKV Zrt. eltér a tavaly decemberi megállapodásoktól és nem informálja megfelelően a szakszervezeteket.

"A sajtóból kellett értesülnünk arról, hogy a cég eladná a HÉV-et, de a rövid, közép és hosszú távú döntéselőkészítő folyamatokba sem vonják be a szakszervezeteket" - mondta Nemes Gábor. A szakszervezetek már nem a járatritkítási tervezet elvetését tartják a legfontosabbnak, hanem hogy a Fővárosi Önkormányzat (a tulajdonos) és az illetékes tárcák (Pénzügyminisztérium, Gazdasági és Közlekedési Minisztérium) oldja meg a közlekedési társaság gazdasági problémáit.

Amennyiben a szakszervezetek péntekig nem kapnak valamilyen tervezetet, amely a BKV Zrt. finanszírozási problémáira kínál megoldást, akkor jövő hétfőn sztrájkba lépnek. A szakszervezeti lefedettség a cég munkavállalói között csaknem 100 százalékos.

Hirdetés
Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.