A BKV pótdíjazását kifogásolja a fogyasztóvédelmi egyesület
Jogszabály rendelkezzen arról, hogy a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) által kiszabott pótdíj egy év alatt évüljön el - többi között ezt tartalmazza az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) javaslata.
Az egyesület szerint megkérdőjelezhető a BKV bírságbeszedési gyakorlatát. Ezért indokoltnak tartják, hogy a közúti közlekedésről szóló törvény mintájára jogszabály mondja ki: kiskorú esetén a fizetési felszólítást a BKV a szülőnek, gondviselőnek küldje meg.
Rögzítenék azt is, hogy a közlekedési vállalat a jogosulatlan utazás időpontjától számított 60 napos jogvesztő határidőn belül köteles legyen postára adni a díj- vagy pótdíjfizetési felszólítást. "A díj- és a pótdíjfizetési kötelezettség egy év alatt évüljön el, késedelmi kamat rá ne legyen követelhető" - tartalmazza a javaslat.
Az egyesület közleményében kitér arra, hogy a közelmúltban több panasz is érkezett hozzájuk a BKV bírságbeszedési gyakorlata miatt. Mint írják, a panaszok két csoportra oszthatók: az egyikben a fogyasztók azt kifogásolják, hogy amennyiben kiskorú a megbírságolt, a szülőt, gondviselőt a vállalat nem értesíti a szabálysértésről. Így előfordulhat, hogy a felnőtt gondviselő - aki a bírságot megfizetni lenne köteles - csak késve, vagy egyes esetekben egyáltalán nem értesül a történtekről.
A kifogások másik csoportja pedig arról számol be, hogy az ellenőrzéskor jeggyel nem rendelkező utasok több éves késéssel kapták meg a fizetési felszólítást, akkor már a kamatokkal növelt összegről.
Olyan eset is az OFE tudomására jutott, hogy a kiskorú szabálysértőnek - szintén több éves késéssel - akkor postázták a fizetési felszólítást, amikor már nagykorú lett - írják.