Új Generáció: kiváltságaikat védik a MÁV szakszervezeti vezetői
A mellékvonalak számának és ezzel párhuzamosan a MÁV veszteségei csökkentésének lehetőségeiről tartott csütörtökön sajtótájékoztatót az SZDSZ Új Generáció elnöke a budapesti Nyugati Pályaudvaron.
"Nonszensznek tartjuk, hogy évente közel 1,4 milliárd forintot kap a MÁV cégcsoportnál dolgozó 69 vasúti szakszervezeti vezető, hogy tízmillió emberrel szemben védjék az egyébként teljesen vállalhatatlan és tarthatatlan igényeket" - jelentette ki Léderer András, az SZDSZ Új Generáció elnöke a csütörtöki vasutassztrájk apropóján tartott sajtótájékoztatóján. Egyre inkább egyértelmű, hogy szakszervezeti vezetők bármire hajlandóak kiváltságos helyzetük megőrzéséért - tette hozzá.
Léderer András kifejtette, hogy a liberális közlekedéspolitika célja a vasúti személyszállítás veszteségeinek csökkentése. Költségcsökkentésre ott törekszenek, ahol a bevételt növelni nem lehet. Szerinte éppen ilyenek az elavult infrastruktúrájú mellékvonalak.
A politikus elmondta, hogy a fővonalakon viszont továbbra is a vasúti személyszállításban látják a jövőt. Úgy vélik, itt a bevételek maximalizálására kell törekedni, és versenyképes szolgáltatást kell nyújtani az egyéni közlekedéssel szemben. Ennek egyik módjaként az úgynevezett integrált ütemes menetrendet említette. (Az integrált ütemes menetrend gyakoribb vonatindulásokat, könnyen megjegyezhető indulási időket és jobb csatlakozási rendszert jelent.) Léderer András kiemelte, hogy a hagyományos menetrendű szakaszokon 16,5 százalékkal csökkent az utasok száma az elmúlt év azonos időszakához viszonyítva. Ahol viszont átálltak az új menetrendre, már a következő hónapban 10 százalékkal többen ültek vonatra.
Számításaik szerint az integrált ütemes menetrend egy évre vetítve közel ötmilliárd forintos megtakarítást hoz. Hozzátette, a fiatal liberálisok támogatják a gazdasági minisztériumot, hogy a megmaradó vonalakon ne csökkentse, hanem növelje a vonatok számát.