2007. szeptember. 13. 11:35 MTI Utolsó frissítés: 2007. szeptember. 13. 12:36 Itthon

Elérte az első állomást a 4-es metró alagútfúrója

Csütörtökön 11 óra tájban törte át a 4-es metró egyik alagútfúró szerkezete a Tétényi útnál 14 méter mélyen kialakítandó metróállomás betonfalát.

Demszky Gábor főpolgármester a helyszínen rögtönzött tájékoztatójában érdekességként elmondta, hogy nem a Kelenföldi pályaudvartól április elején elsőként indult fúrószerkezet, hanem a két héttel később indult déli alagútépítő szerkezet marótárcsája érte el elsőként a leendő állomást.
 
Hozzátette, hogy a másik fúrószerkezet haladását műszaki gondok nehezítették, ezeket azonban a munkálatokat végző Bamco cég már elhárította.
 
Demszky Gábor, aki feleségéhez és néhány tucat érdeklődőhöz hasonlóan folyamatosan fotózta az áttörést, beszélt arról is, hogy a fúrószerkezetet két hét alatt húzzák át az állomáson kiépítendő síneken az állomás másik végére, majd megkezdik a Bocskai úti megállóhoz vezető alagút fúrását.
 
A főpolgármester közölte, hogy a 4-es metró alagútépítése a terveknek megfelelően halad. Mint mondta, ideális talajviszonyok között napi 15-20 méter új alagút is épülhet. Bármikor adódhatnak azonban olyan váratlan események, amelyek adott esetben lassíthatják a munkálatokat. Példaként említette a Tétényi úti állomás egyik szellőzőaknájában bekövetkezett földomlást, ami miatt a múlt heti időponthoz képest egy héttel később érkezett csak meg a fúrópajzs az állomásra.
 
A módosított metróépítési ütemtervnek megfelelően 2009 májusában érkeznek az alagútfúró pajzsok az első szakasz Keleti pályaudvari végállomásához. A Tétényi úti metróállomás különlegességeként a főpolgármester arra hívta fel a figyelmet, hogy egy hatalmas üvegkupolán keresztül a napsugarak majd egészen a peronokig lejuthatnak, természetes fényt biztosítva ezzel az állomáson.
 
Az elmúlt időszakban volt példa arra is, hogy napi 1,5 métert, illetve arra is, hogy 28 métert haladt a fúrópajzs. A másik alagútfúró pajzs jelenleg 20 méteres napi sebességgel dolgozik, s várhatóan szeptember végén éri el a Tétényi úti állomást. A 4-es metró első szakaszán egyébként a Gellért téri és a Fővám téri állomás között a legkisebb - 410 méter körüli - a távolság, míg a Tétényi és a Bocskai út között ez csaknem 1,5 kilométer.
 

 

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.