Reklámháború: elmarasztalták a hülyéző Media Marktot
A reklámtestület elmarasztalta a Media Marktot a "hülyézős" reklámkampány hangneméért.
Sajátos reklámháború tört ki az elektronikai cikkeket árusító kereskedelmi láncok között. A 10. születésnapját hirdető Media Markt "Hülye, aki nem ünnepel!" plakátjára ugyanazzal a betűtípussal is visszautalva a Saturn licitált rá, "10 év hülyítés helyett: olcsósággal a hülyítés ellen!" szöveggel. Budaörsön az M7-es bejáratánál a Media Marktnál jóval fiatalabb Electro World "Idehúz az eszed" feliratú óriásplakáttal igyekszik elébe vágni a Saturn "Az olcsóságért megéri továbbmenni" feliratú hirdetésének. Egy kisebb konkurens, a fényképezőgép-kereskedő Extreme Digital pedig azzal szól bele a hangzavarba: "Nekünk nem kellett tíz év".
Az azonban nem várható, hogy a Media Markt és a Saturn a Gazdasági Versenyhivatalnál (GVH) is megtámadják egymást, közös ugyanis a tulajdonos: mindkettőt a 2000 novemberétől működő Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft. birtokolja. A két lánc mindazonáltal önálló szervezetként, egymás valódi konkurenseiként szerepel a piacon - állítják egybehangzóan a HVG kérdésére a cégek képviselői. Az idén és jövőre is új áruházat nyitó Saturn a Media Markt vezető pozíciójának megszerzésére tör, s a menedzser szerint ezért döntött a "nyílt sisakos" harc mellett.
A közönséget sokkal érzékenyebben érintette a Media Markt-kampány hangvétele, mint a riválisokat. Már az eredeti, "Hülye azért nem vagyok" reklámszöveg kapcsán is számos felháborodott bejelentés érkezett a Magyar Reklámszövetséghez. A hirdetéseket előzetesen kontrolláló Önszabályozó Reklám Testület ad hoc etikai bizottsága március végén jóváhagyta a Media Markt ötrészes reklámszpotját. A testület véleménye két hónap leforgása alatt 180 fokos fordulatot vett: ugyanazért a szlogenért, illetve annak megjelenési formájáért május 24-én közös állásfoglalásban marasztalta el a Media Marktot a Magyar Reklámszövetség és az Önszabályozó Reklám Testület, ekkor már "etikailag kifogásolhatónak" minősítve a születésnapi kampányt.
A teljes cikket, benne többek között a kampány hatását, illetve a testület indoklását elolvashatja csütörtöktól kapható friss HVG-ben!