2006. február. 06. 18:39
MTI
Utolsó frissítés: 2006. február. 06. 18:43
Itthon
Új buszok, sűrűbben közlekednek Ferihegyre
Sűrűbben, meghosszabbított éjszakai üzemidővel, új, 200-as járatszámmal és új Volvo csuklós buszokkal járnak majd rövidesen a reptér-buszok.
A járművek reggel két perccel sűrűbben, nyolcpercenként, délelőtt három perccel sűrűbben, 12 percenként közlekednek majd. Éjszaka egy órával később, éjjel negyed egykor indul az utolsó járat a reptérről a város felé.
A Fővárosi Közgyűlés bizottsági ülésén a vita leginkább a körül zajlott, hogy a javaslat szerint a buszok csak Ferihegy 2-ről a város felé haladva térnek be az 1-es terminálhoz. A Ferihegy 2-re tartó buszok kanyarodási és besorolási nehézségek miatt nem fordulnak be az 1-es terminálhoz. Úgy tűnik, egyelőre aligha változik meg. A fővárosi önkormányzat költségvetési terve, amit a hivatali apparátus készített, nem tartalmazza ugyanis annak a jelzőlámpás rendszernek a kiépítését, amivel a buszok zavartalanul befordulhatnának az 1-es terminálhoz.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület képviselője emlékeztetett rá, hogy ők már ősszel jelezték ezt a gondot. Szerintük ez azért is rendezésre vár, mivel a Ferihegy 1 az úgynevezett fapados járatoké, s így fontos, hogy legyen megfelelő buszkapcsolata.
Az új Volvo-buszok - reptéri átalakításukkal - összesen 500 millió forintba kerülnek, s április elején szállítják
le azokat.
A Fővárosi Közgyűlés bizottsági ülésén a vita leginkább a körül zajlott, hogy a javaslat szerint a buszok csak Ferihegy 2-ről a város felé haladva térnek be az 1-es terminálhoz. A Ferihegy 2-re tartó buszok kanyarodási és besorolási nehézségek miatt nem fordulnak be az 1-es terminálhoz. Úgy tűnik, egyelőre aligha változik meg. A fővárosi önkormányzat költségvetési terve, amit a hivatali apparátus készített, nem tartalmazza ugyanis annak a jelzőlámpás rendszernek a kiépítését, amivel a buszok zavartalanul befordulhatnának az 1-es terminálhoz.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület képviselője emlékeztetett rá, hogy ők már ősszel jelezték ezt a gondot. Szerintük ez azért is rendezésre vár, mivel a Ferihegy 1 az úgynevezett fapados járatoké, s így fontos, hogy legyen megfelelő buszkapcsolata.
Az új Volvo-buszok - reptéri átalakításukkal - összesen 500 millió forintba kerülnek, s április elején szállítják
le azokat.