2004. október. 29. 16:08 Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 Itthon

Postabank-per: az ügyészség nemet mondott a bíróságnak

Nem pontosítja a vádat a Postabank-perben az ügyészség, álláspontja szerint a bíró erre irányuló felhívása indokolatlan és sérti a Büntetőeljárási törvény rendelkezéseit.

A 36 milliárdos hűtlen kezeléssel vádolt Princz Gábor volt elnök-vezérigazgató és társai ellen folyó büntetőperben a Fővárosi Bíróság bírája az első, október 19-i tárgyaláson, majd írásban is a vádirat pontosítására hívta fel az ügyészt. A bíró többek között arra kérdezett rá, hogy az ügyészség szerint az egyes elkövetők vádbeli cselekményeikkel pontosan milyen összegű vagyoni hátrányt okoztak, pontosan mire terjed ki büntetőjogi felelősségük.



A Fővárosi Főügyészség Kiemelt Ügyek Osztálya ügyészének válaszlevele szerint "a kért adatokat a vádirat - a vádemeléshez szükséges részletességgel - tartalmazza. Megjegyzem azonban, hogy a Fővárosi Főügyészséghez címzett levél nem felel meg a Büntetőeljárási törvény szabályainak; egyrészt, mert az nélkülözi a határozati formát, másrészt, mert eljárási cselekmény elvégzése iránt a tárgyalás megkezdését követően a tanács elnöke önállóan nem intézkedhet".



Az ügyész válaszlevelében az eljárási törvény más rendelkezéseinek megsértésére is felhívja a figyelmet. Végül az ügyész azzal zárja a bíró vád pontosítására irányuló kérésére adott válaszát, hogy "a leírtakra figyelemmel a Fővárosi Bíróság tanácselnökének felhívását nem tartom teljesíthetőnek".



A Fővárosi Bíróság vezetői nem kívánták kommentálni az ügyészség álláspontját.

(MTI)
Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.