2003. augusztus. 06. 16:29 Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 Itthon

Az oktatási tárca nem akar tandíjat a felsőoktatásban

Az Oktatási Minisztérium nem kíván tandíjat bevezetni a felsőoktatásban, amit azzal indokol, hogy "tartja magát" a kormányprogramhoz. A tandíj javaslata ezért a tárca honlapjára kitett, a felsőoktatás fejlesztéséről szóló, társadalmi vitára bocsátott koncepcióban sem szerepel - közölte a szaktárca szerdán, a tandíj esetleges bevezetésével kapcsolatos sajtóhírekre reagálva.

A tárca szerint a honlapra kitett koncepciót egy szakértői csoport készítette, "több mint hét hónapos munkával, s azzal a céllal, hogy a különböző lehetséges megoldásokat bemutassa, ezért a koncepció számos helyen alternatív lehetőségeket sorol fel, olyan változatokat, amelyeket a nemzetközi gyakorlat kialakított".
A minisztérium közleménye szerint a koncepció úgy "beszél" a diploma után visszafizetendő tandíjról, mint a különböző nemzetközi példák egyikéről. Ez azonban egyáltalán nem jelenti azt, hogy az Oktatási Minisztériumnak ilyen tervei lennének - mutat rá a tárca.
A minisztérium ismételten leszögezi, hogy a tárca honlapján található szakértői szöveg vitaanyag, amelyet azért hoztak nyilvánosságra, mert a felsőoktatás reformját széles körű társadalmi vitának kell megelőznie. Az Oktatási Minisztérium szerint a társadalmi vita során a felsorolt alternatívák közül a legjobbat lehet majd választani. (MTI)
Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.