42 pszichológiai kutatás állítja: van egy meggyőzési módszer, amely mindegyiknél sokkal hatásosabb. Ráadásul egyszerű is, bárki tudja alkalmazni, így talán a karácsonyi bevásárláskor is találkozhatott a technikával.
42 pszichológiai kutatás összesen több mint 22 ezer ember részvételével vizsgálta az elmúlt években a meggyőzés módszereit. Egy nemzetközi összefoglaló tanulmány ezeknek az eredményeit gyűjtötte egybe, amelyből kiderült: van egy módszer, amely mindegyiknél sokkal hatásosabb. Sokan sokféleképpen próbálunk rávenni valakit valamire, de ha nagyon meg akarjuk növelni a siker esélyét, akkor a kutatások szerint a "...de szabadon döntesz" technikát kell választani.
Ennek lényege, hogy elmondjuk az érveinket annak, akit meg akarunk győzni, de a végén mindig megjegyezzük, hogy a döntés az övé, azt tesz amit jónak lát, szabadon cselekszik. Mindez apróságnak tűnik, de a statisztika szerint nem szabad lebecsülni: a 42 kutatás eredményei alapján ez a módszer megduplázza az esélyünket, hogy meg tudjuk győzni az illetőt. Éppen ezért előfordulhat, hogy az eladók is győzték meg egy-egy karácsonyi ajándék megvásárlásáról.