Átadták Magyarország első betonburkolatú körforgalmát. A vecsési ingatlanra 138 millió forintot költöttek.
Átadták Magyarország első betonburkolatú körforgalmát. A vecsési ingatlanra 138 millió forintot költöttek. A Dózsa György utca - Budai Nagy Antal utca - Gyáli út - Széchenyi utca kereszteződésében található, és amelyen naponta közel 6500 jármű halad át.
A körforgalom kiépítése biztonságtechnikai szempontból is szükségszerű volt, a szakemberek várakozásai szerint az átépítés jelentősen megkönnyíti az itteni városlakók és az áthaladó ingázók közlekedését. Tapasztalatunk szerint azonban kicsi a sugara a körnek, a nagyobb teherautók előbb-utóbb biztos lecsípnak majd belőle és megint költhetnek rá súlyos milliókat.
A beton alapanyagnak köszönhetően a burkolat ellenállóbb a terhelésnek és a hőmérsékleti hatásoknak, amelyek az aszfaltból készült körforgalmak gyorsabb elhasználódását okozzák. A kedvezőbb tulajdonságok ugyanakkor nem igényelnek az aszfaltozásnál magasabb építési költséget, miközben jelentősen hosszabb - akár négy-öt évtizedes - élettartama miatt a beton versenyképes megoldás.
Európában is egyre jelentősebb szerepet kap a betonburkolat alkalmazása az útépítési gyakorlatban, Ausztriában és Svájcban is száz feletti a betonburkolatú körforgalmak száma, Németországban pedig a harmincadik ilyen műtárgyat építik meg 2011 végére.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.