Szlovákiában azt tervezik, hogy a lezárt vasúti szárnyvonalak nyomvonalán kerékpárutakat építsenek.
Szlovákiában azt tervezik, hogy a lezárt vasúti szárnyvonalak nyomvonalán kerékpárutakat építsenek.
A gömöri régióban már évek óta vagy a közelmúltban bezárt több szárnyvonal kihasználása is szóba kerülhet - írja az Új Szó című szlovákiai napilap szerdai számában.
A leggyorsabban a Rimaszombat–Poltár vonal helyén lehetne kiépíteni kerékpárutat. A mintegy 40 kilométer hosszú szakaszon már szinte mindenhol felszedték a síneket és a talpfákat, de a pályatest még jó állapotú. Igény is lenne a kerékpárútra, két járási központot kötne össze, a vidék természeti szépségei könnyen megközelíthetővé válnának, és számos építészeti érdekesség is található az egykori vasútvonal közelében.
A szlovák vasúttársaság a közlekedési minisztériummal is felvette a kapcsolatot a szárnyvonalak kerékpárúttá való átalakításának ügyében. Javaslataik szerint konkrétan a Poltár–Rimaszombat, az Úszor–Somorja, a Dévény–Stomfa, a Komárom–Gúta, a Pöstyénfürdő–Verbóc vonalon kezdődhetne meg a kerékpárutak építése. Az előzetes becslések szerint egy kilométer jó minőségű és a normáknak megfelelő kerékpárút 35-40 ezer euróba (10,8-12,4 millió forint) kerülne.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.