Ingatlan ingatlanmenedzser.hu 2011. december. 14. 19:00

Karácsonykor a forralt borosok kaszálnak a legtöbbet

Ha jó helyet csíp meg a forralt boros, nagyot kaszálhat a karácsonyi vásárokon.

Ha jó helyet csíp meg a forralt boros, nagyot kaszálhat a karácsonyi vásárokon.

 Budapesten is egyre jobban szervezik meg a karácsonyi vásárokat, a bérlői összetétel már sokkal profibb, mint akárcsak 4-5 éve. A példa Németország lehet, ahol ezt már tökélyre fejlesztették.

Németországban 2500 vásár nyílik a karácsonyi időszakban, éves forgalmuk 3-5 milliárd euró között alakul, látogatóik száma eléri a 160 millió főt. A vásárok látogatói összes költésük harmadát hagyják a helyi kereskedőknél, akik az ún. spillover effektus révén profitálnak a vásárok közelségéből – derül ki az IVG ingatlanfejlesztő cég elemzéséből.

A karácsonyi vásárok sokban hasonlítanak a bevásárlóközpontokra, csak jóval mobilabb konstrukciók. A müncheni Marienplatz vására például 150 standból áll, 22.000 m2-en, és kb. 180 millió eurós értéket képvisel. A vásárokban optimális bérlői mix áll össze, amelyben a falatozók és forralt borosok adják a főszólamot, ezt egészítik ki a szükséges hangulattal a karácsonyfadísz-árusok, akik jelenlétét magasabb bérleti díjaikkal részben az előbbi típusú bérlők szubvencionálják.

Tarlós István sem veti meg a jóféle forralt bort

A vásárok egymással is versenyeznek, extra attrakciókkal igyekeznek felhívni magukra a figyelmet. Ilyen látványosság a világ legnagyobb adventi kalendáriuma Lipcsében (857 m2), vagy a legnagyobb, mintegy 2700 kilós Krisztus-kalács Drezdában, amelyet kocsin tolnak végig a városon.

A szállodaipar is hálás lehet a karácsonyi vásároknak, a nürnbergi Christkindlmarkt például 170 000 vendégéjszakát generál a városban, főként az ünnep előtti utolsó két hétvége intenzív. A logisztikai iparág is élvezi az időszak előnyeit, egyes csomagküldő szolgáltatók az átlagos mértéket 40%-kal meghaladó forgalomról számolnak be, a decemberi csúcs az átlagos érték felett 120%-kal tetőzik.

Tudatos otthon
Hirdetés