Ingatlan ingatlanmenedzser.hu 2012. február. 06. 14:22

Föld alatti pályaudvart akarnak Stuttgartban

Módosításokkal ugyan, de megépíthető a Stuttgartba tervezett új, föld alatti pályaudvar - véli több szakértő is, arra...

Módosításokkal ugyan, de megépíthető a Stuttgartba tervezett új, föld alatti pályaudvar - véli több szakértő is, arra reagálva, hogy még mindig igen éles a vita a beruházást támogatók és ellenzők között. Tavaly novemberben népszavazást is tartotttak, s azon a beruházás támogatói voltak többségben.

Úgy tudni, hogy a Stuttgart 21 néven ismertté vált beruházás folytatásához rendelkezésre áll az építési, valamint az összes szakhatósági engedély, de ehhez békét kellene kötnie a beruházónak (Deutsche Bahn) illetve a projektet ellenző állampolgári szerveződésnek. Ennek élén a Zöldek állnak, szerintük túlzottan beavatkoznának a környezetbe, a rombolás nagyobb károkat okozna, mint amennyi haszonnal járna az építkezés illetve a sok milliárd eurót szociális programokra kellene fordítani.

A régi pályaudvar és vágányhálózat fölszámolása nyomán felszabaduló területen egy javaslat értelmében szociális lakóparkot kell majd létrehozni, megelőzendő a telekspekulációt. A DB és a tartományi kormány szerint az új, föld alatti pályaudvar a záloga annak, hogy Stuttgart bekapcsolódhasson a transzeurópai gyorsvasúti hálózatba.

 

 

Tudatos otthon
Hirdetés
Gazdaság Sztojcsev Iván 2025. január. 08. 11:41

Lázár bejelentette: 20 perc késés után visszajár a vasúti jegyár fele, buszt küldenek nyáron a vonat helyett, ha nincs klíma

Tíz vállalással indította el Lázár János az évet: a miniszter bejelentette, hogy júniustól 20 percnél nagyobb késés után visszajár a jegyár fele, buszos rásegítéssel készülnek a nyári főszezonra, és mellékesen azt is elmondta, hogy decemberben a GYSEV-ben még nagyobb tulajdonrészt szerzett a magyar állam, úgyhogy több dunántúli megye teljes hálózatát átadják.