Vitézy Dávid közlekedésért felelős államtitkár szerint a Déli Körvasút fejlesztésének első üteme ezzel a végéhez ért.
Befejeződtek a Rákóczi híd melletti Összekötő vasúti híd bővítésének munkálatai, immár három vágányon haladhatnak a vonatok a Duna fölött – jelentette be Vitézy Dávid közlekedésért felelős államtitkár csütörtökön.
Vitézy szerint nemcsak azért fontos a fejlesztés, mert itt megy át a folyót keresztező vasúti forgalom 90 százaléka (többek között a Balatonra tartó szerelvények is), hanem azért is, mert a beruházás a Déli Körvasút megvalósításának első lépését jelentette.
Az államtitkár hangsúlyozta, azért van kell a Népliget és Kelenföld közötti vonal, mert a főpályaudvarok túltelítettsége miatt kiemelt szükség van az „átmérős, átlós, a budapesti fejpályaudvarokon nem végállomásozó járatok” indítására.
A fejlesztés a kormány által is elfogadott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia része; az elővárosi tömegközlekedés-fejlesztés célja, hogy az agglomerációból minél kevesebben ingázzanak autóval. A Déli Körvasúton a Népliget és Kelenföld között végig három, de helyenként négy vágányon közlekedhetnek majd a vonatok, valamint három új vasútállomás is épül.
Az Összekötő vasúti hidat 2019 és 2022 között újították fel, Vitézy szerint nettó 36,1 milliárd forintért, ez idő alatt pedig ez idő alatt sikerült zavartalanul üzemeltetni a dunai hajóforgalmat, a Rákóczi híd autóforgalmát, és a vasúti átkelést is, „zömmel két vágányon.”
Az államtitkár hozzátette, még hátra vannak bizonyos, a vonatforgalom gyorsítását garantáló munkák a hídon, ezt követően indulhat majd a csatlakozó szakaszok bővítése. Emellett a híd hozzájárul a „klíma- és környezetbarát” áruszállításhoz, mert a mostani megszokottól ellentétben nem kell majd éjszakáig várakozniuk a tehervonatoknak, ezzel (valamint a zajvédő rendszerrel és a teherkocsik fékberendezéseinek korszerűsítésével) együtt pedig a kornyéken élőket is kevésbé fogja zavarni a forgalom.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.