A streamingszolgáltatóknál egyre több olyan műsor fut, amelyben a szereplők lakást próbálnak eladni, ez pedig nagyon nem tetszik az ingatlanközvetítőknek.
Rettenetes hatással van az ingatlanközvetítő szakmára az, hogy egyre népszerűbbek a lakáseladásokról szóló valóságshow-k – panaszolják egyre többen az iparágból. A CNBC idézte Bess Freedmant, a Brown Harris Stevens elnök-vezérigazgatóját, aki azt mondta: biztosítani akarnak mindenkit, hogy a munkájuk nem olyan, mint amilyennek a műsorok alapján tűnhet.
Külön kiemelte a Netflix Selling Sunset című műsorát és a Bravo TV-n futó Million Dollar Listinget. Ezekben modell kinézetű szereplők próbálnak eladni luxusházakat, miközben a valóságshow-k szokásos drámái folynak köztük. Ahogy Freedman fogalmazott, olyannak tűnik a szakma, mint ha csillogó-villogó ruhában körbevezetni az érdeklődőket a házon önmagában elég lenne.
Ryan Serhant, a Million Dollar Listing New York egyik szereplője rögtön válaszolt is neki: minden platformon jelen kell lenni, a hagyományos ingatlanos munka nem veszi figyelembe, mennyire fontos a közösségi média és a személyes brand építése, beleértve az ilyen műsorokat is. A saját ügynöksége példáját hozta fel, amely a 2020-as alapítása utáni évben már az ilyen marketingnek is köszönhetően kétmilliárd dollárnál is nagyobb összértékben tudott üzleteket lebonyolítani.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.