Az első vonatok még idén tavasszal áthaladhatnak az új hídszerkezeten.
Átjárható az új hídszerkezet, amely a budapesti déli összekötő vasúti Duna-híd harmadik vágányának ad helyet – közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A közlemény szerint ezzel nagyjából hetven év után először új vasúti vágányon nyílik átkelési lehetőség a Duna felett. Az első vonatok még idén tavasszal áthaladhatnak az új hídszerkezeten.
A beruházás részeként a Keleti pályaudvar és Hegyeshalom közötti vonalon lévő hídon a meglévő két, egyvágányos hídszerkezetet elbontják és három új, egyvágányos hídszerkezetet építenek a helyére.
A Duna magas vízállása miatt csaknem egy hónapot voltak kénytelenek várakozni az utolsó hídelemmel a pesti oldalon, a Petőfi híd és a Rákóczi híd között. A még hátralévő munkálatok – a hídtartozékok szerelése, a korrózióvédelem tökéletesítése, a vasúti szakági munkák – az utolsó simítások, a NIF megfogalmazása szerint már csak ezek kellenek ahhoz, hogy a híd „teljes értékűen hozzájáruljon a dunai látképhez is”.
Megkezdődött a középső hídszerkezet egyes tartozékainak bontása is. Egyelőre csak az üzemi járdát és az ahhoz tartozó korlátot távolították el, de hamarosan indul az acélszerkezet darabolása és elszállítása is.
A déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztését
a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. végzi, közel nettó 36 milliárd forintért.
Az összekötő vasúti hidat a déli körvasút fejlesztése részeként korszerűsítik. A cél, hogy több elővárosi vonat járjon az agglomeráció és Budapest között, a vasút pedig versenyképesebbé váljon.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.