Az Al Maktoum Pekinget és Atlantát is lehagyhatja hamarosan.
Csaknem 36 milliárd dollárt, 10700 milliárd forintot szán Dubaj második repülőterének fejlesztésére – írja a Bloomberg. A hírügynökség forrásai úgy tudják, az összeg jelentős részét hitelből igyekszik előteremteni a közel-keleti emírség. A beruházás a Dubai World Central részeként valósulhat meg a következő 12 évben, a 140 négyzetkilométeres városfejlesztésés része az Al Maktoum repülőtér is.
A Bloomberg úgy tudja, a légikikötő a belvárostól 60 kilométerre található fejlesztés nyomán a világ legnagyobb reptere lehet, amely akár évi 220 millió utast és 16 millió tonna teherszállítmányt fogad. Jövőre még „csupán” 90 millió utassal számolnak, ez is majdnem a duplája a 2010-es forgalmi adatoknak. A gyors felemelkedés annak köszönhető, hogy az Al Maktoum jelentős átszállóhely lett az Ázsia és Európa, illetve Amerika közötti légi forgalomban.
Az éves szinten tíz százalékot meghaladó növekedéssel a dubaji nemzetközi repülőtér már az új fejlesztés elkészülte előtt a világ legforgalmasabb légikikötője lehet, leghagyva Pekinget és Atlantát – erről Paul Griffiths, az Al Aktoum vezérigazgatója beszélt októberben.
Az Al Maktoumnak egyébként magyar kötődése is van: 2013-as átadása után az első ott landoló gép a Wizz Air utasszállítója volt.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.