Mesterséges szigetet építenének az óceánjáróknak Velencében
Mesterséges szigetet építenének Velencében a Szent Márk tér közeléből kitiltott óceánjáróknak egy közelmúltban ismertetett, a környezetvédők által is támogatott terv értelmében, amelyet még a kormánynak is jóvá kell hagynia.
A Venis Cruise 2.0 elnevezésű projekt értelmében egy 940 méter hosszú és 34 méter széles mesterséges szigetet emelnének a város tengeri kapujánál, amelynél egyszerre akár öt nagy óceánjáró is kiköthetne. A luxushajók utasai a mesterséges kikötőből kisebb, környezetkímélő hajókra átszállva nézhetnék meg a város műemlékeit és páratlan panorámáját.
A projektgazdák, köztük a Duferco Engineering multinacionális cég szerint a két év alatt megvalósuló beruházás 128 millió euróból (40 milliárd forint) megvalósítható lenne, és a két évre legalább háromezer, de talán ennél is több munkahelyet biztosítana.
Az óceánjáró sétahajókkal évente kétmillió turista tesz rövid látogatást Velencében, 430 millió euró bevételt hozva városnak és legalább 5000 munkahelyet garantálva. A Costa Concordia 2012. januári katasztrófája óta azonban a velenceiek aggódnak a vízi közlekedés biztonsága miatt, emellett a toronymagas óriáshajók sűrű forgalma zavarja a város életét. A velenceiek gyakran panaszkodnak a hajók környezetkárosító hatásai miatt, emellett környezetvédők attól is tartanak, hogy a hajómotorok keltette rezgés a házak talapzatát is rongálja.
Egy másik terv szerint mélyítenének és kiszélesítenének egy meglévő csatornát, amelyen keresztül az óceánjárók befuthatnának a Velence nyugati peremén fekvő modern személyforgalmi kikötőbe.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.